Wat is het wettelijk minimumloon voor een directeur van de BV? de directeur is geen DGA en heeft ook geen aandelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Volgens mij zijn er geen eisen voor een minimum inkomen. Het komt vaak voor dat vader een groot aantal BV's heeft en zijn kinderen directeur van zo een BV maken. Zij kunnen dan voor 1000 euro per jaar of zo op de loonlijst staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het wettelijk minimum loon is het wettelijk minimum loon.
Hier ligt verder niets aan te grondslag. Er bestaat niets anders dan een wettelijk minimum loon en dat is niet op functie niveau bepaald. De BV moet zelf bepalen wat zij bereid is te betalen voor een directeur.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ want deze directeur kan de inhoud van zijn arbeidsovereenkomst niet zelf bepalen.
Dus zou hij m.i. ook verzekerd moeten worden voor de werknemersverzekeringen bij het Uwv, bijvoorbeeld voor werkloosheid.
Ik geloof €41000,00 bruto op jaarbasis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
dat geldt voor de dga
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohw foutje :)
Voor een DGA is het 40.000 euro maar voor een aangesteld directeur geldt gewoon het minimum loon.