Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is in jou ogen een succesvol ondernemer?

Toegevoegd na 51 minuten:
Vraag me namelijk ook af of de regel geldt "een succesvol ondernemer is pas succesvol als hij daarnaast ook succesvol is in de relatie met zijn vrouw/gezin...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
778

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ervaringsdeskundige kan ik je zeggen dat het zeker niet meevalt om als succesvol ondernemer ook je relatie goed te houden.
Toen mijn man pas met z'n bedrijf begon heb ik moeten vechten om ook wat aandacht voor mij en de kinderen te krijgen.
Naarmate het bedrijf wat stabieler werd is het beter gegaan, maar nog steeds zijn er tijden dat hij er lichamelijk wel is, maar geestelijk niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Iemand die zoveel verdient dat ie er van kan rondkomen, incl. voldoende pensioenvoorziening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je op een leuke manier in je behoeften kunt vooorzien en op een makkelijke manier voldoende geld kan verdienen. En ook niet geheel onbelangrijk dat zowel leveranciers klanten en anderen om je heen als fijn en spontaan persoon zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer altijd goede kwaliteit te leveren,tegen een rieele prijs,dan zul je de huidige crisis goed doorkomen, dan ben je een succesvolle ondernemer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand bij nog een stukje service voorop staat,bv mijn garage waar je s,avonds tot 10 uur terecht kunt,een baas en maar 2 man personeel,maar groot geworden door klein te blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand in zijn eigen ogen een succesvol ondernemer is en er gelukkig bij is en er wel bij vaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de man kan leven van zijn zaak, dan is hij succesvol... En als zijn zaak inhoudt dat hij een gezin van 14 personen moet onderhouden en hij kan dat, dan is hij wel degelijk succesvol...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strikt gezien als hij gewoon een goedlopende, winstgevende zaak heeft.
In een ruimere context denk ik dat een goed ondernemer een bedrijf heeft die allereerst financieel voldoende perspectief heeft, tevreden werknemers heeft, inovatief is, winst weet te halen zonder dat dat ten koste gaat van het milieu, werknemers enzovoort en dat het een toevoeging is op het bestaande aanbod.
Ik zie de relatie tussen iemand als ondernemer en iemand als partner niet zo. Als een marathonloper eerste wordt dan krijgt hij/zij de gouden medaille, de privé situatie is privé en doet niks af aan de sportieve prestatie. Dat geldt imo tot op zekere hoogte ook voor een ondernemer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die zichzelf goed kent en zijn sterke en zwakke punten weet te benutten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke eigenschappen heeft een goede ondernemer nodig?

Er zijn een aantal eigenschappen die een ondernemer succesvol maken. Deze eigenschappen zijn natuurlijk per onderneming verschillend. Om een beeld te geven aan welke eigenschappen een succesvol ondernemer voldoet kun je je afvragen hoe je omgaat met de onderstaande zaken.

Risico's

Het ondernemersschap brengt een hoop werk je voor eigen rekening en eigen risico. Vooral het eigen risico is voor veel ondernemens beangstigend in verband met mogelijke financiele problemen. Maar als starter is het juist belangrijk dat je gelooft in je eigen succes. Een succesvol ondernemer bezit de eigenschappen om risico's in kaart te brengen, advies te vragen en een goede afweging te maken tussen voor en nadelen. Kortom: een succesvol ondernemer gaat risico's niet uit de weg.

Daadkracht

Veel ondernemers moeten hun best doen om zich niet over de kop te werken. Discipline, initiatief nemen, creativiteiten en het herkennen van kansen zijn belangrijke eigenschappen van een succesvol ondernemer. Daadkracht is hierbij wel vereist, je moet je ideeen en initiatieven wel uitwerken.

Onafhankelijkheid

Wie graag droomt over een leven als ondernemer, denkt vooral aan een vrij bestaan en gevoel van onafhankelijkheid: eindelijk naar eigen inzicht je vak uitoefen en zorgen voor persoonlijke groei. Autonomie in het werk leidt tot grote tevredenheid, zowel bij ondernemers als bij werknemers. Zelfstandigheid kan wonderen doen voor motivatie, voldoening en iemands zelfbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding