Kun je een inschrijving eisen van de kamer van koophandel bij cursisten?

Ik ga vanaf februari cursussen geven binnen de wellness branche en de dienst dient exclusief te blijven omdat dit past binnen de formule van de branche. Om deze reden wil ik gaan eisen van de potentiële cursist ingeschreven staat bij de kamer van koophandel, zodat alleen mensen met een eigen bedrijf meedoen. Kun je en mag je dit eisen van je cursist?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wettelijk gezien mag je dit eisen van je toekomstige klanten.

Ik vraag me alleen af, waarom je dit zou willen. Doel van het geven van de cursussen is denk ik dat je betalende klanten aantrekt en dat je inkomsten binnenhaalt. Als je allerlei onnodige eisen gaat stellen, zul je klanten wegjagen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
als je professionele masseurs de fijne kneepjes van het vak gaat leren, zit je dan niet heel erg je eigen concurrentie te creëren? Dat heb je niet als je amateurs een cursus gaat geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeten licentiehouders dan ook speciale, elitaire tarieven gaan hanteren? Hoe weet je dan dat de betere prestatie door elke licentiehouder wordt geleverd?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
en maakt wat jouw massagetechniek zo speciaal? ik neem aan dat je de potentiele cursisten ook eerst voorlicht, om ze over de streep te trekken, dus je kan er vast iets over vertellen.

Andere antwoorden (1)

Jij bent de baas.

Jij biedt de cursus aan en jij bepaald de regels.

Je dus een KvK inschrijving verplicht stellen.