Stuk grond over. Wat erop verbouwen? ter grootte van half voetbalveld!

Onderhoud graag 1 zaterdag in de week. Of 2 avonden. Makkelijk onderhoud zoals onkruid plukken enz. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (3)

Iets verbouwen kost veel tijd en red je niet alleen op een zaterdag. Je kunt het beter verhuren voor evenementen, privé feesten of om iets op te laten verbouwen. Hier hoef je zelf alleen maar een advertentie over te plaatsen en een contract samenstellen. Makkelijk geld verdienen dus ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hou er dan wel rekening mee dat het kan zijn dat het kan zijn dat je per buitenevenement wel een vergunning/toestemming moet vragen. Dit zal misschien per gemeente verschillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet exact hoe dat zit, maar ik denk dat de verhuurder geen vergunning nodig heeft. Dat lijkt mij eerder voor de organisatie van het evenement. Vaak word een stuk land van een boer verhuurd en ik neem niet aan dat een boer een dergelijke vergunning heeft.
Je zou er kippen kunnen houden. Hekwerk er om heen, gras zaaien en paar (fruit)bomen en struiken en je kunt heel wat kippen houden. Als je de oudere kippen van een pluimveehouder overneemt heb je ook niet zoveel eieren.
De kippen scharrelen hun kostje bij elkaar, dus je hoeft niet zo vaak bij te voeren. Eieren rapen is een 10 minuten karweitje als je een leghok bouwt waar de dames in kunnen leggen. En in een uurtje per week heb je het hok wel schoon. Het enige waar je op moet letten is dat de kippen voldoende schoon water hebben.
De (fruit)bomen en struiken geven de kippen schaduw en beschutting. En je kunt er lekker van eten, zeker als je appelbomen neemt heb je er weinig werk van, in september kun je dan oogsten (niets laten liggen, dan krijg je dronken kippen!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een half voetbalveld is voor grootschalige landbouw niet interessant, en intensieve tuinbouw gaat je meer tijd kosten dan 1 zaterdag in de week.
Ik zou het verhuren aan een lokale schapenhouder of als volkstuintjes en dan zelf een stukje houden voor een hobby-groententuin.