Leverancier komt niet opdagen, maar je hebt er wel vrij voor genomen. Welke rechten heb je?

Ik zit inmiddels al 2 uur te wachten op een bedrijf dat parket komt leggen vandaag, maar tot nu toe nog geen teken van leven. Wat zijn mijn rechten als ze helemaal niet op komen dagen? Ik ben in staat om over een uur te bellen dat ze helemaal weg kunnen blijven. Maar mijn vrouw en ik hebben wel allebei vrij genomen. Wie gaat die schade vergoeden?

Natuurlijk kan ik bellen om te vragen waar ze blijven, maar dat is toch een beetje tegen mijn principes.

Voor de goede orde, het is een officieel bedrijf en niet een zwartwerkende beun.

14 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha wil je een schade vergoeding? begrijp je mn supermarkt verhaal trouwens nu wel..? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even een opfrissertje''Wat is je schade dan die je vergoed wilt zien? Ik denk niet dat je een sterke zaak hebt en het eind is zoek als je die schadevergoeding krijgt. Gaat straks iedereen met een fles spa boodschappen doen, liefst in een transparante tas zodat de cassiere het wel moet zien.''............
paulus811
14 jaar geleden
Hoho Naatje, ik weet echt wel wat ik geantwoord heb. Bij jou ging een alarmbelletje en je wilde jouw emotionele schade in klinkende munt uitbetaald zien. Ik heb nodeloos een dag vrij genomen die ik ook had kunnen laten uitbetalen en daarmee concrete financiële schade. Als jij een dag onterecht in de cel of op het politiebureau gezeten hebt, krijg je alsnog mijn excuses maar anders vergelijk je echt appels met waterfietsen.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk zal je een offerte hebben getekend waarbij je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden van levering van dat bedrijf. En geheid dat in die algemene voorwaarden staat dat als zij niet op komen dagen maar daar wel een goede reden voor hebben (overmacht) dat je pech hebt. Dus wat dat betreft heb je helaas je recht niet aan jou kant.

Als dit inderdaad het geval is zou ik een klacht indienen bij de organisatie waar dat bedrijf is aangesloten. Een officieel bedrijf zal ongetwijfeld bij een of andere vakorganisatie zijn aangesloten. Een klacht neerleggen op zo'n organisatie kan tot gevolg hebben dat je schadeloos wordt gesteld en dat eventuele financiele schade die je hebt geleden wordt vergoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedemorgen,

Gewoon direkt even bellen om te checken of ze vandaag ingepland staan om bij jullie te werken.

Zelf bel ik altijd een paar dagen van te voren , om te kijken of de datum bij allebei hetzelfde in de agenda staat.

Hopelijk komt het allemaal goed vandaag
groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb ik eens naar geïnformeerd toen mij hetzelfde is overkomen. Bij mij moest een monteur van de KPN langskomen om mijn tweede telefoonlijn (voor ADSL) aan te leggen.

Wat bleek: je hebt als consument geen enkel recht. Komt de monteur (in jouw geval: leverancier) niet, dan heb je pech gehad.

Je kunt hooguit hopen op coulance van de leverancier. In jouw geval: korting op het parket of op de legkosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ben 'bang' dat je gelijk hebt, maar in mijn geval komt het bedrijf er niet meer in. Bij kpn wordt dat wat lastiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb KPN er vorig jaar helemaal uitgegooid. Overigens niet om die reden. Hoewel, helemaal eruit zijn ze nog niet - XS4All is een volle dochter van KPN... Maar goed, die leveren wél kwaliteit. Ook Telfort is een dochter van KPN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal geen rechten klopt niet. Bedrijven lijken er een sport van te maken om alle verantwoordelijkheid weg te wuiven maar dat ze iets in hun voorwaarden zetten maakt nog niet dat die bewering rechtsgeldig is. Vooral KPN is erg goed in afschuiven op slecht bewoorde voorwaarden. Je recht halen is een 2e... je moet zelf ongeveer rechten gestudeerd hebben om je recht te krijgen. De meeste bedrijven zijn overigens nog wel enigszins flexibel naar mondige klanten toe omdat ze niet graag een slechte reputatie opbouwen. Sommige rechten studenten maken er een sport van dit soort dingen uit te buiten en juist wel hun recht te halen..... misschien kan je er 1 vinden.