Hoe verkoopt Riverdale zijn producten?

Een boel mensen zijn bijzonder geïnteresseerd in de producten van Riverdale. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Riverdale zijn producten verkoopt. Het lijkt er namelijk op dat producten worden ondergebracht in andere winkels en hebben vaak een eigen afdeling...weet iemand hoe zij dat doen?

Ps. dit is puur nieuwsgierigheid, hun bedrijfsvoering interesseert mij niet...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Riverdale maakt gebruik van het shop-in-shop-concept. Het is veel goedkoper om ruimte (inspiration-floor) in te huren bij bestaande winkels zoals Intratuin, dan om zelf allerlei winkels te openen. Bovendien is Riverdale daarmee ook al verzekerd van een zeker "aanloop", want al die klanten die alleen van plan waren om wat Intratuin-spulletjes te kopen, nemen nu misschien ook wat Riverdale spullen mee. De route door Intratuin zal zó zijn gemaakt, dat klanten er wel langs moeten lopen. ;-)

Iets soortgelijks zie je met de spullen met Miss Etam en C&A, die volop bij Wehkamp verkrijgbaar zijn. C&A maakt zo optimaal gebruik van de expertise van Wehkamp, en hoeft niet zelf van alles te gaan bedenken hoe ze hun kleding via webshops aan de man/vrouw moeten brengen.

Riverdale zal dus iets aan Intratuin en andere winkels moeten betalen voor de huur van de "floor", maar het kan net zo goed zijn, dat zoiets met gesloten beurzen gebeurt. Ook zonder dat Intratuin huur krijgt van Riverdale zou het toch al lucratief kunnen zijn. Want het kan ook andersom: mensen die alleen maar op zoek zijn naar iets van Riverdale, en daardoor bij Intratuin terecht komen, nemen dan ook weer iets van Intratuin mee. Een mooi voorbeeld van samenwerking van 2 partijen die er allebei beter op worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Ik kan weer rustig slapen..;)

Andere antwoorden (1)

Riverdale is een merk, daarom kan het een eigen plekje hebben in andere 'woonwinkels'. EDC by Esprit, wordt ook niet alleen in Esprit winkels verkocht (beetje rare vergelijking misschien). Volgens mij betaalt Riverdale gewoon voor een plekje in een winkel (net zoals het met websites gaat. Wil je een plekje op een site dan moet je meestal betalen). Gewoon een marketing techniek dus, die ze gebruiken.