Wat zijn de inschrijfkosten in Belgie om een bedrijf te registreren? (kvk) En wat zijn de kosten kwa belasting aan de hand van je inkomen?

In Nederland betaalt men 52% belasting bij te hoge inkomen. Vandaar mijn vraag, ik wil weten hoeveel men betaalt in België bij hoge inkomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

In België is de belastingdruk vergelijkbaar met Nederland. Er zijn i.p.v. 4 schijven 5 belastingschijven van 25% tot 50%. 50% moet worden betaald over het inkomen boven € 34330.

Over het inkomen tussen € 18730 en € 34.330 moet 45% belasting worden betaald. In Nederland is dan 41,95% / 42% of 52% belasting te betalen. Net als in Nederland is er een belastingvrij bedrag. In België is dat € 6420 c.q. € 6690, weer vergelijkbaar met Nederland – circa € 6500
De cijfers gelden voor aanslagjaar 2011

De inschrijfkosten om in België een bedrijf te registreren zullen niet hoog zijn, waarschijnlijk een paar tientjes per jaar. Voor telefonische inlichtingen hierover: http://www.belgianchambers.be/en/contact_92.aspx
fisbel