Welke nadelen heeft een bedrijf als men belt via voip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het internet is *veel* minder stabiel dan een vaste telefoonlijn (zelfs als je internet over die telefoonlijn). Als je met voip elk jaar 1 werkdag verliest aan niet kunnen bellen zou je de (duurdere) vaste lijn al hebben terugverdiend. Ik zou die overstap dus niet maken.

VOIP is kwetsbaarder als het niet goed is beveiligd. Denk hierbij aan Hacking, Phising en virussen. Ook is VoIP gevoelig voor SPIT (spam over VoIP). Ook is er iets met noodnummers, VoIP kan niet zomaar 112 bellen, hoe dit in elkaar zit, weet ik niet. Ook zijn VoIP toestellen duurder dan gewone toestellen, ds is een overgang naar VoIP erg kostbaar.

Geen. Bedrijven waar ik mee samenwerk hebben allemaal VOIP. Zijn hele grote bedrijven.

Viop werkt prima wij hebben het op de centrale geinstaleerd en wij bellen voor een groot gedeelte automatisch via Voip. voor de bellen verandert er totaal neits De negatieve reaktie komen vooral van mensen die dit thuis via hun lap top gebruiken ,dan is het een stuk minder betrouwbaar. Alle andere data gaat toch ook via een glasvezel dus waarom zou Viop dan niet weken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100