Waarom moet je iedere 3 mnd een verklaring belastingdienst loonheffingeper post aanvragen en waarom kan dat niet op een goedkopere/snellere manier?

Iedere 3 maanden moet ik voor ons bedrijf een verklaring belastingdienst betaling loonheffingen aanvragen om naar de opdrachtgevers te sturen. Formulier invullen (papier), opsturen( envelop en postzegel), belastingdienst heeft er ook weer werk aan, envelop openen, afval. Kan dat nou niet simpeler en goedkoper door of dit online aan te vragen of dat de belastingdienst dit automatisch stuurt. Dit is zeker niet MVO.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er zijn belastingkantoren in ons land die, als je dit eenmaal aangevraagd hebt, periodiek blijven toesturen als je dat wilt.

Op de algemene site van de Belastingdienst lees ik daar echter niets over, dus het zou goed kunnen dat dit 'particulier initiatief' is van het desbetreffende kantoor. Als dit zo is, lijkt het me handig dat dit landelijk gebeurt want zo'n verklaring heb je niet eenmaal nodig maar na iedere aangifte/betaling voor de loonheffingen.
Computoon