Hoe kom ik met gelijkdenkenden in contact, om samen een bedrijf(je) te beginnen?

Ik heb al jaren een abw uitkering, en wil daar van af, maar omdat ik "ziek gehouden" word, is een kans op een normale fulltime baan,minimaal. Een baas zou een risico nemen, door mij aan te nemen,omdat ik regelmatig ziek zou zijn, mijn ervaring is echter, dat ik, als ik het naar mijn zin heb,vleugels krijg, ik kan véél meer als normaal, maar daar willen ze bij het W.I.Z maar niet in geloven!!! Ik heb vele kwaliteiten, maar ben nergens in geschoold, en nu heb ik bedacht dat ik van mijn hobby(s), mijn werk moet maken, en wil dan een eigen bedrijfje opzetten,met behoud van uitkering, met, in een notendop samengevat, in de zomer het verkopen van planten, stekjes en zaden, en in de winter het opknappen van (tuin-)meubels, ornamenten, enz., nadeel is echter, dat ik, zeker in het begin, veel teveel werk zou hebben, voor mij alleen, dus zou ik zoiets met meerdere mensen moeten opzetten,partners dus,ook met een uitkering, maar hoe kan ik die nu vinden, heb geen flauw idee hoe ik met mensen die dit ook wel zien zitten, in contact kan komen.
Zet ik bijv. advertenties, zoja, waar dan, enz.?
Wie heeft suggesties, tips, alles wat me op weg zou helpen is welkom?!! Let wel, ik heb een minimale uitkering, dus mag het (liever) niks kosten!
Het is volgens mij de enige manier om uit die uitkering te komen!

11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Maak gebruik van sociale media. Denk na over een aansprekende duidelijke naam, maak een Twitter- en een Facebook-account met die naam, begin te schrijven, bouw zo een netwerk op.
Het zal tijd kosten, maar je kunt op die manier goed in contact komen met mensen die ook iets willen.
Leg ook contact met mensen in je omgeving die hiermee bezig zijn - denk aan een volkstuin in de buurt, of misschien een zorgboerderij of een stadskwekerij. Misschien hebben ze tips, spullen, tijd, advies, of kennen zij weer mensen die met jou kunnen samenwerken.
Informeer bij het Werkplein naar cursussen e.d. over voor jezelf beginnen.
Succes!