Hoe kan ik een simpele factuur maken?

Hoe simpele factuur opstellen om aan bedrijven te geven voor mijn geleverde diensten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

De snelste manier om facturen te maken

Maak facturen en offertes online, houd de status bij en bespaar tijd.
Eenvoudig in gebruik. Perfect voor freelancers en dienstverleners.

Geen gedoe met templates, excel of word maar gewoon simpel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

gebruik word of een andere tekst verwerker
vergeet niet BTW nummer KvK nummer en factuurnummer te vermelden en apart het btw bedrag inclusief %
ronron1212
13 jaar geleden
Klik op onderstaande google link.. en dan kan je wat voorbeelden zien.. pas de zoek commando aan bijvoorbeeld in het engels..

sjabloon = template

Toegevoegd na 2 minuten:
hier nog een mooie link:

http://office.microsoft.com/en-us/templates/CT010117255.aspx

Toegevoegd na 3 minuten:
en in het Nederlands:

http://office.microsoft.com/nl-nl/templates/CT010117255.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het simpelst is om (vrijwel) alleen de wettelijk verplichte gegevens erop te zetten:

"
•uw naam, adres en btw-nummer
•uw KvK-nummer (als u bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel)
•een uniek volgnummer
•de datum waarop de factuur gemaakt is
•de naam en het adres van uw afnemer
•de datum waarop, of het tijdvak waarin de goederen of diensten zijn geleverd
•het aantal geleverde goederen of diensten
•een omschrijving van de goederen of diensten die u hebt geleverd
•het btw-tarief dat u in rekening brengt
•het bedrag dat u in rekening brengt, exclusief btw
•het btw-bedrag in euro’s
"

Je kunt een factuur beschouwen als een gewone brief. Jouw (bedrijfs)naam, adres, btw-nummer en kvk-nummer zet je waar je normaal ook de afzender zet. Naam en adres van de afnemer gewoon waar je normaal ook de geadresseerde zet.

Verder een tabelletje met:
, | prijs ex btw
-------------------------------------------------------------------
Totaal exclusief btw |
Totaal inclusief btw |
BTW |

Totaal te betalen |

Overigens: voor een bedrijf is het bedrag *exclusief* btw het meest interessant, dat kun je dus vet drukken. Maar vergeet niet dat het te betalen bedrag *inclusief* btw moet zijn.

Onder het tabelletje de betalingstermijn en verwijzing naar eventuele algemene voorwaarden.

Vergeet niet om ook het rekeningnummer te vermelden waarop het geld moet worden gestort!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Volledig antwoord, alleen zou ik het bedrag inclusief btw vet vermelden. Dat is namelijk het bedrag wat je op je rekening bijgeschreven wilt zien.
Excel is daar het ideale programma voor, zeker als je de rekenfuncties gebruikt.
Hierbij een voorbeeld. De BTW en andere nummers (KvK)kun je eventueel zelf nog aanbrengen

Toegevoegd na 5 minuten:
Of deze!
Er zijn nog meer op internet te vinden.
Mijn afbeelding laat alleen een stroboscoopachtige figuur zien.
Laat me even weten of jij wel een plaatje (factuur) ziet.