...hallo kan een bedrijf zeggen er wordt niemand meer aangenomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
waarom denk je dat dat niet zou kunnen?

Het beste antwoord

Ja, een bedrijf kan zegge, der wordt niemand meer aangenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja, behalve op sleutelposities niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk kan dat. Als de directeur dit nodig vind dan kan hij dat zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.

Als er geen mensen nodig zijn, of als er geld tekort is waardoor er niet meer mensen betaald kunnen worden.

Helaas betekend dat laatste vaak dat er andere mensen meer werk krijgen voor hetzelfde geld. Maar goed. Altijd beter dan een failliet bedrijf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders gesteld, vindt jij dan dat een bedrijf altijd maar mensen moet aannemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut...

Er kan besloten worden dat om welke reden dan ook geen personeel word aangenomen. Dat men een tekort aan personeel, vervolgens compenseerd met uitzendkrachten, freelancers en/of ZZP'ers kun je niets tegen doen...

Het in dienst hebben van eigen personeel brengt enorm veel bedrijfskosten met zich mee. Het is niet alleen het brutoloon dat uitbetaald moet worden. Maar hier komen ook werkgever gerelateerde afdrachten bij die niet op het salarisbriefje zijn terug te vinden. Denk maar eens aan de verplichte werknemersverzekering, de arbodienst etcetera. Hiermee kun je stellen dat iemand die per maand netto 1000 euro verdiend de werkgever globaal 2000 euro kost...

En dat er dan op bepaalde sleutelposities wel nieuwe mensen worden aangenomen. Heeft in principe niets te maken met het feit dat er een zogenoemde personeelsstop is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me wel hè. Als er voldoende mensen zijn om het werk te doen dat er is neem je er echt niet meer aan. Eenmaal aangenomen personeel raak je zomaar kwijt wanneer er geen werk meer voor ze is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij ons wordt er ook niemand meer aangenomen,en wat er de laatse jaren is aangenomen,die hebben allemaal een jaarcontract,of half jaar contract, zodat dat iedere keer verlengt kan worden.of gewoon opgezegd als het is afgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard.
Het bedrijf weet zelf hoeveel mensen er nodig zijn voor het uivoeren van de werkzaamheden. Daarnaast heeft het ook zelf het beste inzicht in hoeveel man personeel er gefinancierd kan worden om de boel rendabel te houden.
Als een bedrijf zegt: "Er wordt niemand meer aangenomen", dan hebben ze daar alle recht toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo.ja dat kan,althans de woodvoerder van het bedrijf in kwestie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedrijven kunnen niet praten.