Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag dit? zie uitleg

Ik werk bij de C1000 als vakkenvuller ik werk woensdag van 4 tot 7 en zaterdag van 9 tot 1, nu is er een nieuwe baas die heeft de openingstijden veranderd naar de hele week open van 8 tot 9 (behalve zondag) dit zou betekenen dat ik woensdag of elke andere doordeweekse dag om half 2 's middags moet beginnen, maar dat lukt natuurlijk niet want zit elke dag tot half 5 op school, mag hij dit zo veranderen, of kan ik hier nog wat tegen doen:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
647

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt waarschijnlijk een nul uren contract dus er is eigenlijk niet vast afgesproken welke werktijden er zijn en op welke dagen. In principe krijg je nieuwe uren en jij kan zelf bepalen of je dat kan en als hij je nodig heeft zal hij zich graag op jouw beschikbare uren gaan schikken. Je zal de uren moeten overleggen als je een nul uren contract hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij kan je vragen om op andere tijden te werken, maar hij kan het niet van je eisen.
Je geeft zelf al aan dat je op die tijden op school zit en aangezien dit geen geldige reden is om vrij te nemen, zul je gewoon op school moeten zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hij heeft recht op om de arbeidstijden te veranderen zie werknemer overeenkomt. En dan heb jij dus pech dat je student bent, misschien gwn alleen in de vakantie werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag niet officieel, er geldt de regel schooltijd = arbeidstijd. Dit betekent; als je op een dag 6 uur op school zit, dat je die dag nog maar 3 uur mag werken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding