Product bestellen in Turkije, hoe zit het met de belasting?

Wij willen graag voor onze winkel kleding kopen in Turkije. Hier sprken wij een prijs af per artikel. Hoe gaat het verder als de zending op schiphol aankomt? Hoe zorg ik er voor dat alles netjes afgehandeld word zonder problemen met de belastingdienst te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

In principe hoef je hier zelf niets voor te doen als de zending per koerier bij jou bezorgd word (bijvoorbeeld UPS of PostNL). Van belang is vooral de totale waarde van de zending en eventuele verzend- en verzekeringskosten.
Als de zending per koerier komt, dan regelt deze alle bijkomende kosten en later, als de zending bij jou aankomt, moet je een bedrag aan de koerier betalen wat overeenkomt met de BTW en eventueel invoerrechten plus de inklaringskosten die het bedrijf rekent. Deze kosten kun je zelf eenvoudig berekenen in de bron hieronder.
Als je zelf de goederen komt ophalen, dan moet je bij de douane op schiphol het bedrag voldoen en dan kan je het meenemen.