wat heb je nodig om een hotel te beginnen?

Hoeveel geld heb je nodig?? Voor ongeveer 60 kamers en wat voor opleidingen en wanneer kan je aan zo'n opleiding beginnen? En wat voor vergunningen heb je nodig?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoel geen nieuw gebouw bouwen gewoon een bestaand gebouw met ongeveer 60 kamer§

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (3)

Dat zijn veel vragen om te beginnen
Ik ben bang dat je veel meer geld nodig hebt dan je nu denkt, en 60 kamers als begin lijkt me heel hoog gegrepen.
maar dat is geen antwoord op je vraag.
Dus hier het antwoord: Wat je nodig hebt is veel info, over maken van plan, marktverkenning, verzekering, personeel (60 kamers doe je niet alleen)
En al die info haal je het makkelijkste bij de Kamer va Koophandel
12 jaar geleden
Als je eigenaar wil zijn mag je wel wat miljoenen meenemen.

Een heel nieuw hotel beginnen zal niet meevallen, de markt zit al aardig vol. Je kunt je beter oriënteren op gaan werken in een bestaand hotel.

Als je manager wil zijn, kun je hogere hotelschool doen na je HAVO of VWO, of een MBO-opleiding voor hotelmanager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eerst maar eens kijken bij de hogere hotelschool