Hoe start je eigen beveiligingsbedrijf?

Ik heb ruim 10 jaar ervaring opgedaan in de beveiliging maar nu wil ik voor me zelf gaan beginnen als ZZP'er of te wel eigen bedrijf beginnen. Wie heeft ervaring hiermee en hoe pak je het aan. Via de website van KVK ben ik niet wijzer geworden.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Stappenplan particulier beveiligingsbedrijf starten
Als startend beveiligingsbedrijf hebt u te maken met regels van de overheid. Met behulp van dit stappenplan komt u snel te weten aan welke verplichtingen u moet voldoen. Het stappenplan is een richtlijn. Het is mogelijk dat u nog andere verplichtingen hebt.

Stappenplan
1. Inschrijven in het Handelsregister en aanmelden bij de Belastingdienst
Als u een particulier beveiligingsbedrijf start of overneemt, moet u deze inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK). De KvK geeft uw gegevens door aan de Belastingdienst. U hoeft zich niet apart aan te melden bij de Belastingdienst.

2. Vergunning particulier beveiligingsbedrijf aanvragen
Voor het oprichten van een particulier beveiligingsbedrijf hebt u een vergunning nodig. Als leidinggevende van een beveiligingsbedrijf hebt u nog een aparte ministeriële toestemming nodig.

3. Legitimatiebewijs medewerkers aanvragen
Uw medewerkers moeten een speciaal legitimatiebewijs bij zich dragen. Hiervoor moet u toestemming vragen bij de politie in de politieregio waar uw bedrijf is gevestigd.

4. Goedkeuring uniform aanvragen
Als u beveiligingswerkzaamheden uitvoert, bent u verplicht een uniform te dragen dat door de minister van Veiligheid en Justitie is goedgekeurd. Uw uniform moet zijn voorzien van het voorgeschreven V-embleem.

5. Cao particuliere beveiligingsorganisaties volgen
U bent verplicht de cao Particuliere beveiligingsorganisaties te volgen. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft deze voor uw branche algemeen verbindend verklaard.
LinksVragen?
Neem contact op met Antwoord voor bedrijven
Vraag advies aan andere ondernemers op Higherlevel.nl.LinksExterne links
Vereniging Nederlandse Veiligheidsbranche.Hoort bij: Bedrijf starten of kopen, Facilitaire dienstverlening en ICT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oprichten BV wordt eenvoudiger maar is dat zinvol voor ZZP'er? Het oprichten van een BV voor zelfstandigen zonder personeel (ZZP) wordt een eenvoudiger en een stuk voordeliger. Volgens minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) is het binnenkort niet meer noodzakelijk dat een BV via een notaris dient te worden opgericht. Daarmee wordt het oprichten van een BV ook haalbaar voor ZZP’ers. Ondernemers die nu een BV willen oprichten zijn aan notariskosten al snel € 1000,- kwijt en hebben de verplichting om minimaal € 18.000,- te storten op de rekening van de BV. De “verklaring van geen bezwaar van Justitie” was per 1 juli 2011 al vervallen. Een BV is lang niet altijd voordeliger
Volgens de overheid heeft een BV voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld een eenmanszaak. Zo kan een ondernemer met een BV zijn privévermogen beter afschermen van zijn bedrijf. De afschaffing van de verplichting van de notariële akte geldt niet voor een klein aantal ondernemers die een BV met afwijkende statuten wil oprichten. Maar er zijn ook een aantal nadelen. U komt bij uw eigen BV in loondienst. Hierdoor zult u net als bij iedereen in loondienst premies moeten afdragen en heeft u geen recht meer op fiscale voordelen zoals bijvoorbeeld de zelfstandigenaftrek(ca € 7500,-) en de MKB winstvrijstelling (12,5%). Een BV heeft op deze manier alleen fiscale voordelen als u meer dan ca 150.000,- winst maakt. Aansprakelijkheid blijft vaak privé
Ook het punt van de aansprakelijkheid met privé vermogen is maar ten dele correct. Als een ondernemer met een BV een lening of een krediet wil van een bank dan zal de ondernemer vaak ook als privé persoon garant moeten staan. In geval van een faillissement zal de ondernemer dan door de bank aansprakelijk gesteld worden met zijn privé vermogen. http://www.zzp-nederland.nl/nieuws/30011-ZZP-bv-oprichten