kvk kamer van koophandel

als je dingen via marktplaats wil verkopen zoals kleding grote partijtjes adidas vestjes moet/mag je je dan aanmelden bij de kamer van koophandel en krijg je dan ook een pasje dat je dan bjivoorbeeld kan bestellen bij sligro/makro of andere groothandels e nhoe oud moet ej daarvoor voor zijn moet je dan 18 of 16 zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Zodra je goederen of diensten gaat verkopen waarbij winst een oogmerk is moet je ingeschreven staan bij de KvK. Pasje van de sligro of Macro kan je alleen bij de sligro of makro aanvragen als je bent ingeschreven bij de KvK.
ronron1212
12 jaar geleden
Als je je in wil schrijven bij de KvK als handelsbedrijf zal je aan een aantal regels moeten gaan voldoen. Bijvoorbeeld de manier van boekhouden, je moet facturen kunnen maken volgens een bepaald systeem en je moet je inkomsten/uitgaven bijhouden op dusdanige wijze dat aan het eind van het jaar iemand (een accountant) daar vertrouwen in heeft.
Dan zal je ook in aanmerking kunnen komen voor een pasje bij de sligro en/of macro, maar om nou te zeggen dat het dat waard is? Je kunt dan wellicht een beetje geld verdienen op goedkopere spulletjes inkopen, maar je bent veel meer geld kwijt aan administratie e.d. dus het levert je niets op.
12 jaar geleden
voor een kvk inschrijving moet je 18 zijn, en dat heb je niet nodig als je incidenteel wat kleding verkoopt ,met de inschrijving kun je inderdaad een pasje voor een groothandel aanvragen