Hoe werkt het als ik al ondernemer te masken krijg met een leverancier die "BTW verlegd?"

Graag een heel bondige uitleg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze al gelezen?
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/hoe_werkt_btw/voor_wie_geldt_btw/voor_wie_geldt_btw-10.html#P153_16937

Antwoorden (3)

Meestal is hiervan sprake bij onderaanneming in de bouw, metaalindustrie en schoonmaakbranche. De factuur die je ontvangt is zonder btw, maar moet wel MET btw bij de eigen klant in rekening worden gebracht.
13 jaar geleden
Btw verleggen gebeurd als je diensten of goederen uit het buiteland haalt. De buitenlandse leverancier verlegd de BTW dat houdt in dat hij geen btw betaald. De inkopende partij is daarom alle ontvangen BTW verschuldigd aan de fiscus om dat er geen betaald btw tegenoverstaat.
ronron1212
13 jaar geleden
Dit staat heel duidelijk en bondig beschreven op de site van de belastingdienst.
Typ daar in: Verlegde btw aftrekken