Zijn er cursussen voor autisten gericht op situaties op de werkvloer?

Het gaat om dingen als:
- contact met collega's in de pauzes
- stressbestendigheid
- plannen en overzicht houden

Ik weet dat er wel algemene cursussen voor een deel van deze dingen zijn, maar die lijken mij niet zo geschikt voor iemand met autisme.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb zelf wat lopen zoeken, maar het enige dat ik vind zijn cursussen om mensen te begeleiden die autisme hebben, niet voor de autist zelf die aan het werk is of wil.

6 jaar geleden
in: Cursussen

Antwoorden (1)

Ja, er zijn cursussen voor autisten gericht op situaties op de werkvloer. Deze cursussen kunnen variëren van het leren omgaan met sociale situaties tot het leren van specifieke vaardigheden die nodig zijn voor een bepaalde baan.
Bronnen:
een maand geleden