Mag je zomaar opstappen als je via een uitzendbureau werkt?

Ik werk nu een week voor een uitzendbureau,word ik net gebeld door een ander uitzendbureau dat ik aanstaande maandag ergens aan de slag kan (die baan wil ik al heel lang)
Kan ik zomaar opstappen of moet ik me houden aan een opzeg termijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat in je arbeidsovereenkomst die je getekend hebt.

Antwoorden (6)

bel ze gewoon even op en leg het uit,.
mijn ervaring met uitzendbureus is dat ze heel makkelijk zijn,.
als je verder geenn contract hebt ofzo dan lijkt me dat niet zon groot probleem.

tenzij je nu een functie hebt die een ander niet meteen kan overnemen, dan is het wel wat raar als je zomaar weg gaat,

maar bel ze gewoon even,
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ (Als het goed is moet er wel getekend zijn voor een arbeidsovereenkomst.) De meeste doen niet moeilijk nee :)
Naar mijn weten mag je direct weg. Succes met je nieuwe baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is juist het voordeel van een uitzendbaan, je kan er zo mee stoppen. Als ze jou niet meer nodig hebben dan zeggen ze het ook zo op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt wel degelijk een opzegtermijn. Deze is afhankelijk van hoe lang je werkt voor dat uitzendbureau.
En of je een uitzendovereenkomst hebt of een detacheringsovereenkomst.

Uitgaande dus van een week met uitzendovereenkomst heb je 1 dag opzegtermijn.
Met andere als je vandaag opzegt kun je maandag zonder problemen beginnen.

Overigens wat veel nietw eten is dat de opzegtermijnen voor het uitzendbureau ook gelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of dat mag ligt eraan in welke fase je zit tot fase 3 mag het zeker wel maar daarna zul je een opzeg termijn hebben alhoewel in de praktijk zelden voorkomt dat iemand zover komt bij een uitzendburo omdat ze je arbeids contrakt zover niet verlengen.En tegenhouden kunnen ze je niet.Ik zou zeggen neem die andere baan aan als die beter is ik het is echter wel netjes even te melden dat je van af maandag stopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor uitzendkrachten gelden andere opzegtermijnen. Deze opzegtermijnen staan vastgelegd in de CAO voor Uitzendkrachten (de ABU-CAO).

Een uitzendkracht in fase 1 en 2 (zie uitzendkrachten) kan op ieder moment opstappen. Hij of zij hoeft dat maar 1 werkdag van te voren te melden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier staat weer wat anders: Voor een uitzendkracht met een contract voor bepaalde tijd, gelden wettelijk de volgende opzegtermijnen:
- contract korter dan 3 maanden: 1 week
http://www.werksite.nl/vraagantwoord/werk/uitzendwerk