doet elk bedrijf in NL aan stages?

Toegevoegd na 4 minuten:
mag je bij elk bedrijf of overheidsinstelling een stage volgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Nee, niet elk bedrijf. De kleinere en eenmansbedrijfjes vaak niet, de grotere bedrijven wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons op de ambu hangt een oorkonde dat we een erkend leerbedrijf zijn.
daar maak ik uit op dat je eerst door een soort ballotage moet.
daarnaast kan een bedrijf wel geschikt zijn als leerbedrijf, maar er geen tijd of moeite in willen steken.
dus nee, dit is zeker niet het geval.
13 jaar geleden
Nee, zeker niet. Een bedrijf moet wel de capaciteit hebben, om voor begeleiding te zorgen. Tevens is niet elke branche geschikt, om een aantrekkelijke stage te verzorgen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee, bedrijven moeten namelijk voldoen aan veel voorwaarden en ook uren steken in een stagiair. Dat moet een bedrijf aan kunnen.. Ook zelfstandigen en kleinbedrijf hebben vaak geen stagiaires.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Buiten het feit of het bedrijf het moet willen, moet je ook van je onderwijs instelling toestemming krijgen om bij een bepaald bedrijf stage te mogen lopen. Zo zou je van mij niet zomaar toestemming krijgen om je stage te lopen bij de grote landelijke locale kruidenier

Er zijn overigens geen wettelijke beperkingen bij betrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eeen 'Leerbedrijf' dient als zodanig erkend te zijn. Deze erkenning wordt verleend door een overkoepende organisatie van de onderwijsinstellingen. De 'opleiders' van een leerbedrijf moeten gekwalificeerd zijn om stagiaires te begeleiden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet bij elk bedrijf mogelijk, het hangt er vanaf wat voor opleiding je volgt door welke instelling het erkend moet zijn voor stage. bijvoorbeeld KC handel of de Ecabo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee sommige bedrijven doen niet aan stages omdat ze zelf bezig zijn met een interne wijziging of omdat men niet de tijd heeft om de persoon degelijke begeleiding te geven.

De crisis zorgt ook dat bedrijven veel selectiever zijn met personeel en zullen ook alleen maar personeel aannemen dat geen tijdverlies is, terwijl stage tijd vraagt voor begeleiding en iemand iets bij te leren. Daarom zullen bedrijven vandaag veel minder stages aangaan. Alhoewel het een voorbeelt bied voor toekomstig personeel

De non profit sector zal eerder stages aannemen dan winstgevende bedrijven omdat men in de non profit banen moet aannemen het is namelijk van de staat.
Zoals eerder gezegt zullen zelstandige met weing of geen personeel geen stages aanvaarden zij hebben de tijd en niet de juiste plaats in het bedrijf voor de stage.

Om dus te antwoorden op je vraag: nee niet elk bedrijf doet aan stage integendeel de meeste bedrijven willen niet graag tijdmaken voor stages maar er zijn ook wel degelijk bedrijven die dit zien als gratis promotie voor het bedrijf en het creeren van potentieel neiuw personeel.

Of je het overal gaat mogen volgen ligt aan je opleiding is als je puur een economische richting doet zal een stage in de non-profit meestal niet toegestaan. Daarom moet je informeren bij je school wat wel toegestaan is en niet toegestaan is !!!