Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een cv moet kort maar krachtig zijn! Een werkgever moet er misschien tientallen lezen en selecteert hieruit. Een ellenlang onleesbaar cv zal snel afvallen.

Maar, referenties kunnen natuurlijk wel waardevol zijn!
Vraag aan een aantal oud werkgevers een referentie, waarin zij op een half a4tje beschrijven wat ze van je vonden.
Neem deze mee naar een gesprek, hiermee laat je zien dat je goed voorbereid bent.
Of zet op je cv dat er referenties aanwezig zijn. Wanneer de werkgever deze wil zien kan je ze alsnog overhandigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee. Op mijn CV zou ik die nooit meegeven. Dit is iets voor een later stadium, en die kan je op maat uitgeven & de contactpersonen waarschuwen dat je in een sollicitatieprocedure zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag jezelf weten, je kan altijd aangeven: contactpersonen danwel referenties op aanvraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een persoon als referentie melden op je CV, het is niet verplicht. Wel even van tevoren toestemming vragen aan die persoon, of hij/zij dat goed vind.

Ik heb dit bij 1 baan op mijn CV vermeld, omdat ik daar lange tijd heb gewerkt, en men was zeer tevreden over mijn werkzaamheden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik zou wachten,tot ik eventueel wordt uitgenodigd voor een gesprek. Daarna kun je altijd nog referenties opgeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, kort maar krachtig in je cv zetten waar je hebt gewerkt etc.
Als hun geinteresseerd zijn in jou, vragen ze je het wel en zo komt het gesprek opgang...
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet gebruikelijk om contactpersonen te vermelden bij je werkervaring op je cv. Je kunt je het beste focussen op de resultaten die je hebt behaald.
Wel zou je kunnen toevoegen 'Referenties op aanvraag' op je cv, maar de meeste werkgevers zullen hier echt wel om vragen als ze iemand willen spreken.
(Lees meer...)
7 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding