Een cv moet kort maar krachtig zijn! Een werkgever moet er misschien tientallen lezen en selecteert hieruit. Een ellenlang onleesbaar cv zal snel afvallen.

Maar, referenties kunnen natuurlijk wel waardevol zijn!
Vraag aan een aantal oud werkgevers een referentie, waarin zij op een half a4tje beschrijven wat ze van je vonden.
Neem deze mee naar een gesprek, hiermee laat je zien dat je goed voorbereid bent.
Of zet op je cv dat er referenties aanwezig zijn. Wanneer de werkgever deze wil zien kan je ze alsnog overhandigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee. Op mijn CV zou ik die nooit meegeven. Dit is iets voor een later stadium, en die kan je op maat uitgeven & de contactpersonen waarschuwen dat je in een sollicitatieprocedure zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag jezelf weten, je kan altijd aangeven: contactpersonen danwel referenties op aanvraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een persoon als referentie melden op je CV, het is niet verplicht. Wel even van tevoren toestemming vragen aan die persoon, of hij/zij dat goed vind.

Ik heb dit bij 1 baan op mijn CV vermeld, omdat ik daar lange tijd heb gewerkt, en men was zeer tevreden over mijn werkzaamheden.
13 jaar geleden
Ik zou wachten,tot ik eventueel wordt uitgenodigd voor een gesprek. Daarna kun je altijd nog referenties opgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, kort maar krachtig in je cv zetten waar je hebt gewerkt etc.
Als hun geinteresseerd zijn in jou, vragen ze je het wel en zo komt het gesprek opgang...
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet gebruikelijk om contactpersonen te vermelden bij je werkervaring op je cv. Je kunt je het beste focussen op de resultaten die je hebt behaald.
Wel zou je kunnen toevoegen 'Referenties op aanvraag' op je cv, maar de meeste werkgevers zullen hier echt wel om vragen als ze iemand willen spreken.
7 maanden geleden