Wat zijn de verschillen tussen een accountmanager en een sales manager?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil is al uitgelegd zie ik. Overal zetten ze managers neer en als ze iets niet kunnen komen ze bij de werknemers. Dus manager of niet Het verstand van de werkgever zit nog steeds onder de pet van de werknemer!!

Antwoorden (4)

30.000 euro per jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk echter wel iets meer.
Als je belt naar een bedrijf vol salesmanagers krijg je iedere keer iemand anders aan de lijn. Ben je vaste klant bij een bedrijf vol accountmanagers dan krijg je aldoor dezelfde persoon aan de lijn: de manager van jouw account.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een account manager beheert een aantal accounts (klanten). Een sales manager geeft leiding aan een verkoop afdeling, waar bijv. ook accountmanagers in kunnen zitten.

Maar er is veel 'inflatie' in titels, er zijn bedrijven waar je sales manager bent als je als buitendienst verkoper een rayon onder je beheer hebt.
itsme
14 jaar geleden
In Nederland zijn we hard op weg om overal maar een bijzondere titel voor te verzinnen.

Account manager = Sales Engineer = Vertegenwoordiger = buitendienst medewerken. In de praktijk "jouw" (en nog van tientallen anderen) het aanspreekpunt.

Sales manager, staat boven deze accountmanagers. Legt verantwoording naar boven af over deze groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed lotus, scherp gezien +1