Doen ze lastig over je lengte bij de luchtmobiele brigade?

gaan ze er lastig over doen als je kleiner bent dan 1.65? Ik groei wel nog maar weet niet als ik dat wordt, terwijl de functie soldaat infanterie luchtmobiel toch wel een beetje mijn droom is geworden, dus het zou wel zonde zijn als ik het niet 1.65 wordt.

dan heb ik nog een vraag. je hebt namelijk een zwemdiploma nodig, maar bedoelen ze daarmee A, B en C? of wat anders? ik heb namelijk het C niet maar die kan ik alsnog halen :)

alvast bedankt aan diegene die mij een goed antwoord kan geven! :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dit is een duidelijke eis die wordt gesteld, je moet minimaal die lengte hebben om het vak uit te kunnen voeren. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de kleding, zodat iedereen dat zeker past. Het verplichte zwemdiploma is diploma A.
Er zullen geen uitzonderingen gemaakt worden voor de lengte. Ze meten je ook bij de keuring, ben je te klein, dan kun je hier niet terecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De minimale lengte is niet alleen een vereiste zodat je de kleding past, maar ook zodat je het werk goed uit kunt voeren. Iemand die korter is heeft meer moeite om over een hindernis heen te komen, kan minder gewicht op zijn rug dragen, en zo voort. Het is voor mensen die wel lang genoeg zijn al zwaar genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldige aanvulling pokemon, bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reacties! Met mijn zwemdiploma zit het dus goed. En maar duimen dat ik 1.65 wordt dan maar :)
Denk ook niet dat het veel verschil uitmaakt dat ik een meisje ben aangezien het een fysiek zware functie is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zwaar, maar mogelijk als je aan de eisen voldoet.
http://www.airmanoeuvrebrigade.nl/3_diversen.php?page=vrouwen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Snap dat het voor een vrouw ook zwaar maar haalbaar is, maar ik bedoelde eigenlijk meer dat het kwa lengteregels niet uitmaakt dat ik een vrouw ben omdat het een zwaardere functie is? Dat dacht ik namelijk ergens gelezen te hebben, maar weet het niet zeker ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk is het sowieso voor een vrouw zwaarder, er wordt veel van je verwacht qua sportieve prestaties, mannen hebben meer spierkracht als vrouwen. Verder vind je prima antwoord hierop in de reactie van pokemon. Maar onderschat de kracht van kleine en lange vrouwen ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt voor de antwoorden, dan maar gewoon hopen dat ik die 1.65 nog wordt :)