De frontoffice is dat deel van het bedrijf dat het contact met de klant / bezoeker heeft. Denka an een balie medewerker of verkoper.

Wat exact de positie inhoud is bedrijfsafhankelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een 'frontoffice' vinden doorgaans de eerste klantcontacten plaats.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frontoffice staat tegenover backoffice, soms noemt met ze resp. commerciele en administratief-technische afdeling.
Klanten en leveranciers komen niet verder dat de frontoffice.
Er is een tendens om de backoffices te verhuizen naar bijv. India en de frontoffices locaal te laten opereren.
Voor grote bedrijven zijn dit kostbesparende maatregelen, die de toekomst van het bedrijf kunnen bepalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat de frontoffice medewerker doet is meestal commercieel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is al het bovenstaande juist maar wat je ook steeds vaker ziet is een interne frontoffice. Dus een aanspreekpunt voor medewerkers binnen een bedrijf. Waar bijvoorbeeld alles met betrekking tot facilities geregeld kunnen worden voor medewerkers. Dus het ligt er maar aan wie je klanten zijn intern of extern. Dat staat dan weer in de functiebeschrijving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De frontoffice is de voorkant van een bedrijf, het gezicht ervan. Dat is wat de bezoekers als eerste zien wanneer ze er binnenkomen. Daar werken de portier, de receptionist(e), de surveillant, de informatiebalie- en klantenservicemedewerkers. Zij zorgen ervoor dat de bezoekers op de juiste plek terechtkomen, en de informatie krijgen die ze nodig hebben.
De frontoffice kan niet goed werken zonder backoffice. Daar zitten de mensen (figuurlijk, maar mogelijk ook letterlijk) achter de schermen. Zij zijn niet direct zichtbaar voor de bezoekers, maar zorgen ervoor dat het bedrijfssysteem goed kan draaien.
Amadea
13 jaar geleden
Veel bedrijven gaan zich i.p.v. op hierachische verhoudingen steeds meer richten op frontoffice en backoffice verhoudingen. Simpel gezegd is de frontoffice het team dat 'voorin het kantoor staat' --> de klant ontvangen (letterlijk gezien aan de balie, figuurlijk gezien telefonisch etc.). Backoffice is vervolgens het verwerken van klantengegevens etc. Uiteraard komt hier veel meer bij kijken.