Werkdagen wijzigen van 3x4 uur naar 2x6 uur. Is dan de werkweek eenmalig 4uur korter?

Ik werkte 3x4 uur. Ma-dins-vrijdag. Per 1 feb wijzigt dit in 2x6 uur op maan-dinsdag. Dus volgende week 30-31 jan werk ik 2x4, En vrijdag 3 feb niet. Werkgever zegt dat ik die week 4 uur (vrijdag) te weinig werk. Klopt dat?

een jaar geleden
1.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Ja dat klopt.
GoOost
een jaar geleden
Dank. Want uren worden per werkweek berekend?
TurfGraver
een jaar geleden
Blijkbaar daar wel.
LeonardN
een jaar geleden
Vreemd omdat aan het begin van de maand te wijzigen als het om een wekelijks iets gaat.
Als de wijziging op een zondag valt zou er niks aan de hand zijn. "Want uren worden per werkweek berekend?"
Maakt niet uit.
Je krijgt gewoon
4+4+4 =12
4+4 (wijziging woensdag)= 8 (want je werkt die vrijdag niet)
6+6 = 12
6+6 -12
Of je het nu per week of per maand of per jaar berekent, je werkt 4 uur minder door een krom bedachte overgang.
Als ze het goed deden was het gewoon:
4+4+4=12
4+4+4=12 (wijziging zondag)
6+6=12
LeonardN
een jaar geleden
@KeesWim
??
Waar heb je het over?
Elke week zal een 12-urige werkweek zijn, dat was het altijd. Dat zal het altijd zijn.
Dat de laatste week van Februari toevallig een maandag en dinsdag is, geeft geen voordeel hier.
Door de kromme regeling van halverwege de week iets te veranderen aan de werktijden verandert er wel iets.

Antwoorden (1)

Volgens mij werk je dus deze week 10 uur. Maandag 31 jan nog volgens het oude rooster 4 uur. Dinsdag 1 feb nieuwe rooster 6 uur en vrijdag niet is totaal 10 uur ipv 12 uur.
een jaar geleden