als ik twee weken geleden een ontslag brief heeft aangetekend verstuurt hoe lang duurt het voor je een tegenbericht ontvangt van je werkgever

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Dat hangt er van af hoe snel jouw inmiddels ex-werkgever antwoord stuurt. Feit is en blijft dat je ontslag genomen hebt en het antwoord van jouw werkgever heeft dan verder geen toegevoegde waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt inderdaad helemaal aan je werkgever. Maar het belangrijkste is: al reageert hij helemaal niet, dan nog heb je gewoon ontslag genomen. Zodra je opzegtermijn voorbij is, hoef je dus niet te komen opdagen, alleen omdat je werkgever te lam is om antwoord te sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vorige antwoorden spreken over ex-werkgever en dat is niet juist. Al je in loondienst bent en je hebt een vaste aanstelling dan kun je in principe niet ontslag nemen. Andersom een werkgever kan je niet zomaar ontslaan. Als je weg wilt dan vraag je je ontslag aan en dat wordt wel/niet verleent door je werkgever. In 90% wordt bij een ontslagaanvraag het ontslag verleent, maar pas op, dat hoeft niet altijd.
Het is normaal (er staat geen tijd voor) dat een werkgever binnen een week iets van zich laat horen. Dat kan schriftelijk, maar mondeling is sympathieker.
Als je na een week nog niets vernomen hebt is het raadzaam bv de personeelchef of in een klein bedrijf de eigenaar/directeur te vragen of hij je aanvraag ontvangen heeft en wanneer je een antwoord mag verwachten.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een overeenkomst is een tweezijdige afspraak die formeel is vastgelegd. Je hebt formeel dus inderdaad toestemming nodig van je werkgever om de overeenkomst te ontbinden (en andersom).
Omdat de aanvraag en ontslagbevestiging een formele wijziging van het contract betreffen is het verstandig om dit op papier te ontvangen. Dus ook de bevestiging van je werkgever. Dat hij het mondeling aan je meedeelt is prima maar vraag om een schriftelijke bevestiging.
Dat heb je mogelijk ook al gedaan in je ontslagverzoek. Vraag aan degene die jij die brief hebt gestuurd (leidinggevende of P&O-afdeling) even na wanneer je de bevestiging tegemoet kunt zien. Binnen 1 week moet dat toch wel kunnen en nu je al 2 weken wacht, is het niet vreemd om het even na te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is prachtig allemaal, maar waar suggereer ik in mijn antwoord dat dit niet schriftelijk moet gebeuren.
Als eerste moet je op https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/
kijken of je brief daadwerkelijk is aangekomen bij het bedrijf.
Het verzend formulier goed bewaren omdat dit bij een onenigheid belangrijk juridisch bewijs kan worden.

Normaal is de opzegtermijn 1 tot 3 maanden (Hangt af van dienstjaren en cao) maar als je functie in het bedrijf dusdanig is dat het bedrijf zonder jou niet verder kan functioneren dan kunnen hier ander termijnen voor gelden.