Kan ik na een mbo opleiding havo studeren?

Hallo,

Ik ben een mbo tandartsassistente opleiding (3e jaars) dat betekend dat ik in me laatste jaar zit. Ik wil heel graag doorstromen naar het HBO mondzorgkunde opleiding alleen daarvoor moet ik door een selectie, en ik heb best een hele erge vaal angst. dus ik las zojuist op de hogeschool Utrecht de eisen om zich aan te melden en daarin las ik dat mensen met een havo diploma direct toelaatbaar zijn. Mijn vraag is of dit een goede keuze is en of ik na mijn 3 jaarse mbo opleiding havo kan gaan doen?

een jaar geleden
1K
tinus1969
een jaar geleden
Volgens https://www.hu.nl/voltijd-opleidingen/mondzorgkunde/toelating moet je ook met een havo diploma door de selectie, omdat er een numerus fixus is.
Inekez1
een jaar geleden
Direct toelaatbaar betekent dat je geen aanvullende deelcertificaten of toetsen hoeft te halen voor vakken waarin je geen eindexamen hebt gedaan op de havo. Met een mbo4 diploma ben je ook direct toelaatbaar. Je bent dan direct toelaatbaar tot de selectieprocedure, niet direct toelaatbaar tot de opleiding. De selectieprocedure geldt voor ALLE studenten, ongeacht vooropleiding. Alleen als je geen havo of vwo of mbo4 diploma hebt moet je eerst nog aanvullende 21+ toets doen. Dat hoeft dus na je mbo tandartsassisente opleiding niet. Maar de toetsen voor de selectieprocedure moet je dus wel doen. Eén van de toetsen is 'schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse taal'. Daar moet je sowieso nog even voor oefenen, want alleen in je vraag staan al 9 taalfouten! Ik wil je niet ontmoedigen dat is wel iets om je goed op voor te bereiden.

Antwoorden (1)

Dat kan denk ik alleen via de avond HAVO of thuisstudie bijv. LOI.
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
Min van mij, het gaat er niet om wat jij denkt. Wat jij denkt, daar heeft de vraagsteller niets aan. Zoek eerst uit hoe het zit, voordat je antwoord geeft.