Je salaris gaat dan niet naar beneden.
Je werkt niet dus je zit in de ziektewet. En die vergoeding is lager dan je salaris.
Maar je salaris is nog steeds hetzelfde.

Dat je dus 30% minder krijgt dan als je werkt, dat mag. Het is niet netjes, maar het mag wel.
itsme
13 jaar geleden
Ja, wettelijk is de uitkering 70% en in de meeste bedrijfstakken is het zo geregeld dat dit in het eerste ziektejaar aangevuld wordt tot 100%. Dat staat dan in de CAO.

In sommige bedrijfstakken wordt in het tweede ziektejaar (ook) 70% uitgekeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan , zie link.
Hier staat alles in beschreven over wat je moet doen en waar je zeker recht op hebt. Aangezien het een bedrijfsongeval is is je werkgever overal voor aansprakelijk.
In principe moet de verzekering van je werkgever alle kosten betalen, ook de gemaakte medische kosten dus.
Succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel voor de antwoorden.
dat laatste bedoelde ik inderdaad ja,ik weet namelijk wel dat je werkgever niet verplicht is die 30% aan te vullen maar omdat het een bedrijfsongeval is dacht ik dat het dan misschien anders is.
bedankt voor de site ik ga even kijken.
IK heb het al vaker gezegd, dit zijn zaken waarvoor je in overleg moet treden met de vakbond. Je krijgt n.l. 30& minder tgv een bedrijfsongeval. Dit is de verantwoordelijkheid van de werkgever. Hij is dus aansprakelijk voor jouw inkomstenderving. De vakbond kan dit voor je afhandelen. Ben je geen lid, kan je het worden, en als ze het niet willen afhandelen (soms moet je eerst een jaar lid zijn), kan je naar je rechtsbijstandverzekering. Het is absoluut niet vanzelfsprekend dat je nu 30% minder krijgt, tenzij het bedrijfsongeval is plaatsgevonden tgv verwijtbaar gedrag van jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja de vakbond is dan altijd erg handig.
Ik stelde de vraag voor mijn vader,en die is geen lid.
hij wilde wel contact opnemen met de rechtbijstand verzekering,maar voordat ie dat ging doen,wilde ik even kijken wat andere mensen er van vonden. In principe mag je 30%minder krijgen,dat is niet netjes maar je werkgever is niet verplicht dit aan te vullen,maar omdat het om een bedrijfsongeval gaat,ligt dat miss anders.
ik weet niet of ze kunnen zeggen dat het verwijtbaar gedrag is,hij is zelf van een laadklep gevallen,kan niemand wat aan doen natuurlijk.nu een paar weken(maanden) verder blijkt dat ie een hernia heeft en de bedrijfarts denkt dat dit door de val komt.nu moet ie geopereerd worden,en is hem ook al door de werkgever verteld dat zijn contract eind van het jaar niet word verlengd.dus hij zit in principe gewoon al zonder werk,als ie weer beter is. bedankt voor het antwoord,ik ga het nog even verder uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hernia is moeilijk te bewijzen dat dat gevolg is van een val. Recht hebben is 1; recht krijgen (of halen dmv een rechtzaak) is 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vakbond, óf een jurist die niet verbonden is aan de vakbond. Niet iedereen is lid van de vakbond, en niet iedereen wil dat zijn.