Als je ergens gaat werken mag je dan je eigen Vakantie bepalen?

Toegevoegd na 20 seconden:
Mag je dan je eigen vakantie's indelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is niet zo, dat een kantoor, of anderzins bedrijf gezamenlijk vakantie viert, zoals op scholen gebeurt. Als werknemer bepaal je in overleg met je baas, én in overleg met je collega's wanneer je je vakantie kunt plannen.

Dus in principe kan je inderdaad gewoon je eigen vakanties plannen, rekening houdende met je collega's en eventuele speciale wensen van een werkgever. Deze kan bijvoorbeeld een bedrijf hebben waar het in de zomer heel druk is, en soms is het dan zo, dat je bijvoorbeeld in de maand juni geen vakantie kunt opnemen. Maar dit wordt je alles van tevoren medegedeelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat verschilt per bedrijf waar je gaat werken.
Je kan altijd vrij vragen voor je vakantie, maar dat wil niet altijd zeggen dat ze je vrij geven of überhaupt aannemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht eraan, meestal wel. Je mag bijvoorbeeld 24 dagen per jaar vrij nemen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag, maar wel altijd in overleg met de werkgever. Voor de bouwsector is een vaste vakantieperiode afgesproken, daar moet je je wel aan houden. De rest van de vakantiedagen mag je zelf indelen.
paulus811
12 jaar geleden
Nee dat doe je in overleg met je leidinggevende en met je collega's. Je kunt niet allemaal tegelijk op vakantie. Sommige bedrijven gaan dicht in een bepaalde periode, en daar heb je je dan aan te houden.
Ook heb je natuurlijk een beperkt aantal dagen, dus als het bedrijf bv tussen kerst en oud en nieuw dicht is, of in de zomervakantie, gaat dat wel van je vakantiedagen af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt tijdens sollicitatie aan geven dat je al een vakantie gepland hebt. Dan hoor je direct of dat mogelijk is. Als je er al werkt kan je een vakantieperiode aanvragen. Dan is het afwachten of het wordt goedgekeurd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het onderwijs en in de bouw zit je vast aan vaste vakanties, in de overige sectoren neem je vakantie op in overleg met je leidinggevende of maak je afspraken met je collega's als er een minimale bezetting moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig doen niet alle bedrijven in de bouw meer mee aan de bouwvakvakantie.