Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Politiekeuring

Hoeveel tijd zit er tussen het indienen van je sollicitatiegegevens en je actuele aanstelling bij de politie?

Over 3 maanden verloopt mijn contract en krijg ik te horen of ik bij mijn huidige werkgever een vast contract krijg. Echter wil ik een overstap maken naar de Politie.

Mijn probleem is, als mijn aanstelling bij de Politie er is voordat ik mijn gesprek heb gehad, komt de tik voor een overstap hard aan. Ook volg ik nog een cursus die tot begin December moet volgen en examineren terwijl mijn tijdelijke contract officieel tot Januari loopt.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met het tijdsbestek waarin dit bij de Politie geregeld wordt? En wat zou jij doen als je een overstap zou willen maken maar nog moet wachten op een vaste aanstelling? Als het gesprek plaatsvindt terwijl je aan het solliciteren bent en je pleit voor een vast contract maar een week later moet aankondigen dat je vertrekt omdat je een overstap maakt naar een andere werkgever. Hoe zou jij dat doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
631

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik ga er van uit dat je nog geen enkele test hebt gedaan!?

Je komt er natuurlijk niet zomaar tussen bij de politie. Daar gaan een aantal test aan vooraf (sport, algemene kennis, nederlands, psychologische e.d.)

Op de volgende site staat de hele procedure van begin tot eind. Daar gaan wel een aantal weken over heen.

Je kunt er dus maar zorgen dat je eerst zekerheid hebt voor je iets aangeeft bij je werkgever. Anders heb je straks niets.

http://www.kombijdepolitie.nl/selectie/Pages/default.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst maar eens zien dat je door de opleiding komt.....
Weet niet heel zeker, maar ik dacht de basisopleiding één jaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ow nee, ik zie dat er nog al wat verandert is, sinds ik 38 jaar geleden gesolliciteerd heb. Zie link.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding