Hoe kun je naast een full-time baan andere betaalde werkzaamheden legaal verrichten?

Kan dit? Een soort part-time job naast je huidige baan? Hoe regel je dit dan met de belastingdienst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

je kan overal als freelancer werken. Je maakt dan een afspraak over je uurloon, en na afloop van het werk een factuur, met BTW. Je moet dan een BTW nummer aanvragen.
Het verdiende geld geef je op als overige werkzaamheden aan de belasting.
Heb je meer dan drie opdrachtgevers en werk je meer dan 1000 uur per jaar bij, dan is het lonend om zzper te worden, en je in te schrijven bij de kamer van koophandel.
Je hebt dan een eenmanszaak. Je moet geen investeringen doen, alleen maar je eigen arbeid aan de man brengen.
Met simpele visitekaartjes verspreiden kan je al wat mensen op de hoogte brengen van je activiteiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat is geen probleem, de andere werkgever draagt gewoon automatisch af aan de fiscus. Je moet alleen opletten dat bepaalde voordelen weg kunnen vallen, daar moet je zelf zorg voor dragen, anders krijg je een naheffing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je dat gewoon opgeven. Je kan namelijk meerdere werkgevers invoeren bij belastingteruggave.

Je moet alleen goed je contract doorlezen over concurrentie en relatiebeding. Vaak wordt er ook genoemd dat je je taken zonder toestemming van je werkgever niet part time mag uitvoeren. Dan zou je dat nog met je baas kunnen bespreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al werk je 70 uur per week bij 4 werkgevens maakt het nog niets uit. Het enige waar je op moet letten dat je maar bij EEN werkgever de z.g. 'loonheffingskorting' laat toepassen. Doe je dat niet dan ben je het jaar daarna aan de beurt met een naheffing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel of niet, afhankelijk van wat er in je contract staat.
Bijvoorbeeld ik kan het niet, omdat ik in mijn arbeidsovereenkomst heb staan dat ik geen andere betaalde activiteiten zal hebben. De reden daarvoor is dat je werkgever moet kunnen rekenen op jouw volledige inzet, en niet dat hij het risico loopt dat je intussen ook voor de concurrent bezig bent in de avonduren.

Maar je mag vanuit de wetgeving (fiscaal etc) heel veel banen hebben, zolang je je maar houdt aan de arbeidstijdenwet...
itsme