Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik omgaan met targets/doelstelligen die te hoog gegrepen zijn?

Mijm baas stelt targets en doekstellingen aan mij terwijl ik al uitgeleged heb, uit eigen ervaring dat die te hoog zijn. Toch moet ik ze realiseren.. ik weet dat ze onhaalbaar zijn. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dan kun je niet meer dan je best doen.
Het niveau waarop doelen moeten worden vastgesteld is "uitdagend maar haalbaar".
Je werkgever heeft kennelijk een ander ideevan wat haalbaar is dan jij, dat komt bij werkgevers wel vaker voor. Van te 'gemakkelijke' doelen gaat namelijk niets uit; 'daar doen we het niet voor'.

Er op voorhand tegen 'protesteren' wordt in de regel niet zo gewaardeerd. Het kan ook worden uitgelegd als gebrek aan zelfvertrouwen of aan motivatie om er 'een schep bovenop' te doen. De werkgever weet in veel gevallen zelf ook wel wat realistisch is maar hij stelt ze dan te hoog in de wetenschap dat ze niet haalbaar zijn zodat je uiteindelijk toch uitkomt op het doel dat hij in gedachte had maar niet aan jou bekend maakte. Het is allemaal toegepaste psychologie:-)
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding