Krijg je op zondag altijd dubbel betaald?

Ik heb net nieuw werk en moet vandaag werken maar krijg je bij alle baantjes dubbel betaald? Ik werk nu als afwashulp bij bejaardentehuis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee dat gebeurt tegenwoordig nog maar zelden. Zeker bij beroepen die in de continu sector vallen is dat niet meer. Afhankelijk van de CAO krijg je hogere onregelmatigheidstoeslag.

Het is niet altijd zo dat je 200% krijgt op zondag, bijvoorbeeld in de horeca is zondag gewoon 100%. In de zorg is het meestal wel 200%. Maar hoe zit het dan bij jou :p.

tegenwoordig wordt nieuw personeel vaak zonder extra toeslag ingezet tijdens week-end-, avond en feestdagdiensten. waar ik werkte kreeg het personeel dat langer in dienst was wél onregelmatigheidstoeslag, het nieuwe personeel niet meer. heeft ook te maken met de 24-uurs economie denk ik. alles moet altijd kunnen voor de zo laag mogelijke kost-prijs. Toegevoegd na 1 uur: met dank aan nelly3: Werkgevers kunnen niet zomaar afwijken van de CAO, dus als daar instaat dat een werknemer recht heeft op onregelmatigheid toeslag, dan moet men dat ook aan nieuwe werknemers geven.

Hangt af van de CAO, ik weet niet wat er in jouw CAO staat. Houd er wel rekening mee dat je je ort (onregelmatigheids toeslag) vaak een maand later krijgt. Dus zoek je CAO op, of makkelijker vraag het aan je collega's.

In de zorgsector in het weekend eigenlijk altijd 200% loon. Maar weet niet zeker of dat ook voor afwashulpen geldt..

nee, zeker niet sterker nog, ik ken weinig banen waarbij je op zondag dubbel betaald krijgt

nee niet altijd, dat verschilt per instelling/bedrijf. ik werkte een keer als oproepkracht als schoonmaker in een bejaardetehuis, daar krijg je op zondag 150% en op feestdagen 250%, maar dat verschilt dus per bedrijf,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100