Wat verdient een student accountant (werk+studie tegelijk) bij RSM! Nederland?

RSM is eigenlijk een internationaal bedrijf. Ik wil werken en studeren tegelijk, wat zou je zoal verdienen in het eerste jaar, netto? En is het zo dat het salaris anders is als je bijvoorbeeld in Nederland werkt bij RSM of in bijvoorbeeld Ivoorkust, om maar een groot verschil te noemen?

Toegevoegd na 22 uur:
Om onduidelijkheden te voorkomen, via Nyenrode kan je duaal studeren. dus 4 dagen werken voor een bedrijf en 1 dag studeren op Nyenrode. Ik zou dan graag de volle jaren (= ongeveer 8) werken bij RSM of een ander bedrijf. Als ik daarmee klaar ben wil in het buitenland voor een bepaalde periode werken voor een accountantbedrijf in het buitenland. en aangezien RSM internationaal is leek me dat een geschikt bedrijf. Ik zit op het VWO en na het VWO wil ik met deze duale studie beginnen. Als ik klaar ben, zal ik ongeveer 26 jaar zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Aan de website te zien gaat het niet over een internationaal bedrijf, maar over een grote groep bedrijven die onderlinge relaties hebben en samen werken. Op de website kan ik ook nergens informatie vinden over werken in het buitenland. Ook op de individuele websites van de bedrijven staan eigen vacatures.

Als je gaat werken in het buitenland als beginner / student, krijg je over het algemeen gewoon het locale salaris betaald. Pas als jij een specialist bent die in het buitenland meer waarde kan toevoegen dan de mensen die daar wonen, zul je als Nederlander uitgezonden worden naar een buitenlands kantoor, met verhuiskosten, regeling voor verblijfs- en werkvergunning, hulp bij huisvesting en de hele reutemeteut.

Het beste kun je contact opnemen met de HRM-afdeling van een van de aangesloten bedrijven en daar 'gewoon' vragen wat de mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, ik bedoelde eigenlijk meer dat ik bij RSM! Nederland zou gaan werken (om te beginnen) en later bijvoorbeeld solliciteren in een ander land. zou er denk je dan een verschil zijn in salaris? los van dat ik wordt uitgezonden, ik wil gewoon eerst ervaring opdoen en mijn RA halen. en vervolgens naar t buiteland.
ronron1212
13 jaar geleden
Perlavmz ga er vanuit dat je het minimum jeugdloon kan verdienen als je fulltime werkt dus minder werken minder geld. Als je geschikt bent worden vaak studies wel betaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip.

Andere antwoorden (2)

Naar Ivoorkust of zo zal niet gaan, want je moet op vrijdag naar jouw Nivra cursus. Is niet schriftelijk te volgen. Veel te moeilijk om dat in je eentje te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag iets over een assistent accountant. Als je afgestudeerd ben kan je op veel plaatsen terecht, maar dan zal je nog wel wat verder moeten studeren, want accountancy is niet een internationale opleiding; het is net als rechten.
Verdienste zijn altijd goed, maar het is wel Up or Out. Dus slapjanussen is er niet bij,
wat is je tot nu toe je opleidingsniveau?
(en eventuele werkervaring)

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt het ergens over RA.
Dat kan vanaf VWO, dan zal je weinig verdienen, maar ook vanaf HBO of WO, dan zal je salaris wat hoger liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft het nergens over RA, maar alleen over assistent accountant worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de reacties onder stippel:
"wil gewoon eerst ervaring opdoen en mijn RA halen."