Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik volg een verkorte opleiding voor kraamverzorgende, daarna moet ik voor het bedrijf 3 jaar werken. Kan ik het contract ontbinden?

Na een jaar verkorte opleiding te volgen, heb ik een contract ondertekent dat ik nog 3 jaar voor het bedrijf moet gaan werken. Ik kreeg zo en zo 13 maanden leerling salaris. Ik wil nu ergens anders gaan werken, is het mogelijk dat het contract ontbonden wordt? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja hoor,dat kan: Als jij tenminste de opleiding terugbetaalt en waarschijnlijk een boete. Dit zal vast wel in je contract staan, dus zoek dat even op en lees het nog eens door, voor je naar je baas gaat
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat vrees ik ook, +
Het bedrijf heeft in jou geinvesteerd tijdens de opleiding en wil daar kennelijk óók van profiteren. Dit gegeven is dus vastgelegd in een arbeidscontract. Lijkt mij zinnig dat je in gesprek gaat met de werkgever over jouw wensen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je het bedrag van de opleiding terugbetalen en heb je met een opzegtermijn te maken.

Het is de vraag waarom wil je bij die andere werkgever gaan werken? Ga dat voor jezel na misschien is er wel ene oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding