Van mijn werkgever heb een 0 - 20 uren contract gekregen. Hoeveel uur is mijn werkgever mij verplicht te geven en hoeveel uur ben ik verplicht te werk

en.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan zijn dat ik ivm met een andere baan minder uur beschikbaar ben. Vandaar dat ik deze vraag stel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Hij kan je 0 uur laten werken of 20. Het lijkt mij dat je in ieder geval kan verplichten 20 uur te werken. Denk alleen dat dat tegenstrijdig is met de wet, aangezien een contract in eerste instantie is bedoeld om de werknemer te beschermen. Op deze manier is er eigenlijk enkel een voordeel voor de werkgever. Ik raad je aan om een 0 uren contract op te laten stellen of een 20 uren contract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige bedrijven mag je met een marge van een x aantal procent boven je uren uitkomen, of eronder. Je kunt dit niet gewoon aan je baas vragen? Het ligt een beetje aan je cao!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een vorm van een oproepcontract en deze contracten kunnen in allerlei vormen en maten gemaakt worden.
Je moet zelf even in het contract kijken of er een verplichting is om gehoor te geven aan een oproep. Dat moet er in staan. Er zijn namelijk ook contracten waarbij dat niet hoeft.
Als je verplicht bent gehoor te geven aan een oproep dat moet je 20 uur beschikbaar zijn voor je baas. Als je dus ander werk ernaast hebt, kan dat een probleem zijn omdat je dan geen gehoor kan geven aan een oproep. Aan de andere kant heb je geen enkele zekerheid, dus werkgevers werken meestal wel mee aan het feit dat je enkele dagen niet beschikbaar bent voor hun. Ik zou het dus bespreken, waarbij je geen genoegen moet nemen met de opmerking dat je ten alle tijden beschikbaar moet zijn voor deze werkgever.