Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke zin is het beste ?

Mijn streven is om het beste uit mijzelf te halen en anderen daarmee positief te motiveren.

Of:

Mijn streven is om het beste uit anderen te halen, door positief te motiveren.

of:

Iets heel anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat wil je in gewone woorden met deze zin nou eigenlijk zeggen? Ga je leiding geven en moet je mensen motiveren of heb je het over het motiveren van collega's of zo?
Annswers
13 jaar geleden
Motiveren is altijd positief, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt ook negatief motiveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet dan 'demotiveren'.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik streef ernaar om met mijn beste eigenschappen anderen te motiveren....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind je eerste zin het beste, omdat je daarmee aangeeft, dat je ook steeds aan jezelf werkt, en blijkbaar dus ook open staat voor suggesties om nóg beter te worden.
Je zou hooguit in de tweede helft 'positief' kunnen vervangen door : op positieve wijze..

'Het beste uit anderen halen' zou een beetje arrogant kunnen klinken : ben jij zo wijs en alwetend, dat jij kunt beoordelen wat het beste in anderen is - zou iemand kunnen denken, zéker iemand die jou helemaal niet kent. Nounou poepoe : die heeft het met zichzelf getroffen, dat idee..
Daarom vind ik de eerste zin véél beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste zin is beter, vloeiender. "Positief motiveren" is een beetje dubbel op en dat is in de tweede zin eerder storend. Derde optie:
Door het beste uit mezelf te halen motiveer ik anderen om dat ook te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste zin vind ik de beste. Het ligt er wel aan waarvoor je hem wilt gebruiken. Wat is je doelgroep?
Ik zou "positief motiveren" wijzigen in: daarmee anderen te "inspireren" of het alleen laten bij "motiveren" want dat is altijd positief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn streven is het beste uit mijzelf te halen , en daardoor anderen te motiveren het beste uit hunzelf te halen wat jou weer de kracht en motivatie blijft geven om door te gaan .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn streven is om het beste uit mijzelf te halen en anderen daarmee positief te motiveren.
klinkt goed.
En zelf blijf je als het goed is ook positief gemotiveerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding