3 maanden o-urencontract, betalen bij ziekte en vakantie?

Ik werk nu 3 maanden via een flexbureau (o-urencontract) in de gehandicaptenzorg. Zijn ze me nu verplicht om die gemiddeld aantal uren uit te betalen bij ziekte of vakantie?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

ligt eraan... ben je elke keer opgeroepen dan niet.... ben je volgens een vastrooster ingeroosterd en kwam je zelfstandig naar je werk, dan wordt het een ander verhaal.
13 jaar geleden
Lees hier de antwoorden:

http://www.goeievraag.nl/vraag/uren-contract-recht-vakantiegeld-ongeveer.48226

Wat betreft ziekte-uitkering kan het zijn dat je daar daar de eerste 6 maanden geen recht op hebt.
Hangt er van af wat er precies in JOUW contract staat.

Het nul uren contract is een arbeidsovereenkomst met verplichtingen voor beide partijen:

•Werknemers met een nul uren contract krijgen een uurloon dat is afgeleid van het wettelijk minimumloon.
•Werknemers zijn verzekerd voor de sociale werknemersverzekeringen.
•De werkgever is verplicht een werknemer met een nul uren contract op te roepen, als er werk ontstaat waarvoor hij geschikt is. Het is niet billijk om een uitzendkracht op te roepen, zelfs als dat beter uitkomt.
•De werknemer heeft per oproep recht op tenminste drie uur aaneengesloten werk.
•Werknemers met een nul uren contract moeten in beginsel komen werken als ze worden opgeroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je wel of geen ziektegeld ontvangt hangt van je contact en het moment van ziekte af lees onderstaande bron
13 jaar geleden
als je via een uitzendbureau werkt, met een 0 uren contract en je zit in fase a, krijg je niet door betaald. ook al heb je de afgelopen 3 maanden steeds gewerkt. vakantiegeld hoor je gewoon op te bouwen en ook met een 0 uren contract bouw je automatisch vakantie dagen op. Mocht je stoppen om voor dit uitzendbureau te werken, dan kun je vragen alle reserveringen uit te laten betalen. Geef je dit niet aan, wordt dit na 6 ongewerkte weken, automatisch aan je over gemaakt. Zo werkt het op het bureau waar ik voor werk. ik weet niet of jouw flexbureau het abu cao hanteert of die van het bedrijf waar je voor werkt zelf. Anders zou je het ook daarin na kunnen kijken. En anders navragen bij je contactpersoon op het uitzendbureau, daar zijn ze voor! Succes