Hoe kan ik me stage leuker maken?

Ik moet nog ongeveer 8 weken stage lopen. Maar het werk wat ik moet doen is heel de tijd hetzelfde. Ik heb al gevraagd of ik ook nog andere werkzaamheden mag doen, maar dit kan niet. Heel af en toe krijg ik iets anders maar dan is het meestal iets van inpakken of vouwen. De collega's om me heen heb ik wel contact mee maar dit maakt me stage dag niet veel leuker. Ik werk vanaf 0800 tot 1700 en heb maar half uurtje pauze. Wie weet nog leuke dingen die je kan doen waardoor de stage uren een stuk sneller gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Je hebt zelf al gevraagd of je andere werkzaamheden mag doen, maar dat schijnt geen optie te zijn. Ik weet niet of het mag, maar zet je lievelingsmuziek op je i pod, oortjes in, verstand op nul en de dag is zo voorbij. En ik weet wel, het is een open deur, maar het zijn maar 8 weken (en vandaag is ook alweer voor de helft voorbij;-)! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heb ik gevraagd of ik muziek mocht luisteren in het begin van de stage maar dit werd afgekeurd. Weet je mischien een goede manier op dit te vragen? zodat het voor ons alle twee (stagebegeleider en ik) in het voordeel werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je er al met je collega's over gepraat, misschien kun je eens peilen of er bij hun ook behoefte bestaat aan muziek, en dat er bv op de afdeling een radio mag komen (als het kan tenminste, ik weet natuurlijk niet of er ook telefoontjes met klanten gepleegd worden)? Ik ken de situatie niet bij jullie, dus is het moeilijk om iets te verzinnen.

Andere antwoorden (3)

Stage doe je (meestal) in een branche waar je in de toekomst in wilt gaan werken. Als je het werk nu al dodelijk saai vind is het misschien verstandig om (tijdens je saaie stage uren) eens diep na te gaan denken over wat je werkelijk met je leven wilt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ik weet zelf dat je bij stage altijd de kut klusjes krijgt. En dat is ook hier zo, ik mocht 1 dag met me begeleider meelopen toen hij naar klanten ging enz. En dat was leuk om te doen. Maar ik zie mezelf nu ook nog niet 9 uur per dag werken op kantoor. Aangezien ik 18 ben
Mhhh, iedere dag steeds hetzelfde doen is strontvervelend en absoluut niet zinvol voor je opleiding...inpakken en vouwen bedoel ik. Je zou aan je leidinggevende kunnen vragen of je iedere dag iemand van het bedrijf vragen mag stellen over de functie en de werkzaamheden e.d., zo leer je je collega's kennen, leer je het werk achter de vouwtafel kennen en kom je uiteindelijk tot je doel van de stage toch en je dag wordt wat interessanter want je gaat zo meer met je plezier naar je werk en toont initiatief. (wel interessante vragen verzinnen thuis).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Je kunt tegen je stagebegeleider op het bedrijf waar je werkt vragen of die tevreden is met je. En als dat zo is, kun je alsnog aankaarten dat je graag nog meer zou leren in de twee maanden die je er nog gaat werken. Als je laat zien dat je gemotiveerd bent om zoveel mogelijk uit je stage te halen, zullen anderen zich ook meer voor jou willen inzetten.

Als je denkt dat je dat gesprek al gehad hebt, zou je ook aan je stagebegeleider van school kunnen vragen of die wil praten met je stagebedrijf. Het is de bedoeling dat je iets leert van je stage. Als het maximale er al uit is, zou je ook kunnen vragen om een andere stageplaats.

Aan de andere kant van de medaille: soms moet je nou eenmaal dingen doen die je niet echt leuk vindt. Dat is met een echte baan niet anders. En soms moet je laag beginnen, om te laten zien dat je je wilt inzetten, dat je doorzettingsvermogen hebt.

Leerlingen van grote schilders, moesten vroeger ook jarenlang de kwasten uitspoelen, voordat ze ook maar een streek op papier mochten zetten. In de tussentijd keken ze heel goed naar wat de anderen deden en leerden zo ook heel veel.

Je zou je stagetijd dus ook op een andere manier nuttig kunnen maken, door je collega's te vragen wat ze leuk vinden aan hun werk, wat moeilijk is, en wat makkelijk. Wat de kneepjes van het vak zijn. Door je interesse te tonen, kunnen zij ook op een gegeven moment besluiten om het jou eens te laten proberen.

In elk geval wens ik je veel succes in de komende twee maanden. Mocht er niks aan je werk veranderen, probeer het dan toch zo goed mogelijk te doen. Dan hou je de eer aan jezelf!