Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn getekende arbeidscontract geldig of ongeldig?

De werkgever heeft een lager salaris gerekend dan waar ik recht op had. Dateert al vanaf 2016.
Wat kan ik hier nog mee doen c q. aan veranderen en/of rechten aan ontlenen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Kin je vraag even verduidelijken van wanneer is het contract en hoezo salaris 2016
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb je rechtsbijstand verzekering? Als in je contract een hoger salaris staat dan je in werkelijkheid krijgt zou je dit zeker kunnen aanvechten. Al in gesprek gegaan met je werkgever?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een getekend arbeidscontract is altijd geldig, zowel voor jou als voor je werkgever.
Je hebt een contract of arbeidsovereenkomst als jij persoonlijk verplicht bent om tegen betaling werk uit te voeren voor je werkgever. De werkgever is in deze relatie de 'baas’. De afspraken die je met je werkgever maakt zijn op papier vastgelegd. Deze afspraken mogen nooit slechter zijn (wel beter!) dan wat er in de wet of in de cao staat.
Als het salaris in het contract is vastgelegd moet de werkgever zich daar aan houden
Overleg eventueel met een wetswinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding