Ik wil ontslag nemen, maar stel het steeds uit. ik wil geen conflict maar toch op een nette manier ontslag nemen, hoe pak ik dat het beste aan?

Stel het al heel lang uit maar moet het gaan doen. Geen conflict, toch ontslag. Hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk werk is misschien handig te weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 lesuren in het voortgezet onderwijs. Wat t lastiger maakt is dat dit aankomend jaar zou groeien en ze daarin "op mij rekenen". Ben de enige die dit vak geeft op deze school dus ik creëer daar echt n probleem. Maar als ik niet ga ben ik niet trouw aan mijn eigen geluk.
Carcelia
8 jaar geleden
Heb je al n andere baan op t oog? Anders zou ik dat eerst zoeken en dan pas gaan. Misschien ruilen met iemand in tzelfde vak op n andere school. Zo zorg je ervoor dat ze geen problemen krijgen als je wel gaat.

Antwoorden (4)

op je werkgever aflopen en het prbleem uitleggen, en 'het' vertellen. Werkt het beste, je moet nooit uitstellen krijg je alleen maar meer problemen van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt tegen je werkgever:

Ik zie dit werk al een tijdje niet meer zitten, en ik heb het besluit genomen om ontslag te nemen. (Je kunt daarna vertellen waarom je precies ontslag wilt nemen, maar dit moet niet natuurlijk.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg wel eerst voor zekerheid op een andere baan! Je hebt geen recht op uitkering als je zelf ontslag neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe de aanname dat het hier om een bijbaantje gaat, dan is een opzegtermijn van een maand gebruikelijk.

Als je je ontslag iets ruimer dan een maand vantevoren aangeeft bij je direct leidinggevende plus de reden van je ontslag dan kunnen jullie netjes uit elkaar. Heeft je werkgever ook voldoende de tijd om iemand anders te regelen voor jouw functie.

Hoe specialistischer het werk des te langer die termijn om iemand anders te laten regelen is de vuistregel. Voor professionals dus 3 maanden tot een half jaar opzegtermijn.