Kom ik aanmerking voor een uitkering?

Heb 2 jaar lang op basis van een 0 uren contract elke week gewerkt. Alleen heb ik sinds deze maand ook een bijbaantje op oproepbasis. Kan ik door deze bijbaantje nu geen aanvraag doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Als je niet meer opgeroepen wordt kun je een uitkering aanvragen. Als je aan de voorwaarden voldoet kennen ze je een uitkering toe. Deze zullen ze vaststellen op je gemiddeld gewerkte uren.Voor de uitkering moet jij werkbiefjes gaan invullen en zullen ze je gewerkte uren aftrekken van je uit te keren uren. Verder zul je moeten solliciteren. Ga voor meer info naar het UWV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon even bij het UWV langsgaan. Het UWV zal dan beoordelen in hoeverre je in aanmerking komt voor een uitkering. Als je een uitkering krijgt, dan zal dat vermoedelijk gebaseerd worden op het gemiddeld aantal uren dat je per week werkte.

Verder is het verstandig om jezelf bij het UWV te registreren als werkzoekende. Met een beetje geluk hebben ze iets passends voor je liggen.

Verder: veel succes met solliciteren!