Mijn werkgever belt met zijn bevindingen naar bedrijfsarts, is dit wel toegestaan?

Mijnwerkgever heeft zelf met de bedrijfsarts gebeld omdat hij zich zorgen maakt om mij. Dit heeft de bedrijfsarts medegedeeld. Ik kan me hierin niet vinden. Sinds augustus zit ik met een burn-out en werk al opbouwend op therapeutische basis.
Dat mag hij toch niet doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.7K
TurfGraver
4 jaar geleden
Natuurlijk mag hij dat doen.
Wat de bedrijfsarts er mee doet is een tweede.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit kon ik online vinden maar weet niet of dat ook met de BA geldt voor de werkgever: Welke gegevens mag de werkgever niet vragen en/of vastleggen? (Spontaan vertelde) oorzaak van het verzuim; Eigen waarnemingen over de gezondheidstoestand van de werknemer; Informatie over therapieën; Afspraken met artsen, therapeuten of begeleiders; Problemen uit het verleden of uit de privésfeer.
Pieterke
4 jaar geleden
Ja jouw werkgever heeft dat recht. Wees blij dat je een werkgever hebt die zich om jou bekommert.

Antwoorden (1)

Je werkgever mag spontaan met de bedrijfsarts bellen en zijn zorgen uiten. De bedrijfsarts kan en mag deze informatie ook gebruiken.

Wanneer je werkgever ziet dat het therapeutische eigenlijk te zwaar is voor je, dan mag hij zijn zorgen uiten. Het blijft echter aan de bedrijfsarts om te beoordelen of dat ook werkelijk zo is.

Andersom mag de bedrijfsarts in dat gesprek geen privé of medische gegevens aan jouw werkgever mededelen.

Als de bedrijfsarts daar aan gehouden heeft, dan is er niets aan de hand.
.
Opm: het te zwaar zijn van het werk is slechts een voorbeeld.
Toegevoegd op 12 december 2019 17:01: tekst