Wat is je advies als je CITO-score 528 is? (Mijn vriendin heeft die score, niet ik!)

PS: Mijn vriendin heeft die score, niet ik ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

"Bij een bepaald resultaat hoort een bepaald (ruw) advies;

* 501 - 522 - Basisberoepsgerichte leerweg
* 522 - 527 - Basis- en Kaderberoepsgerichte leerweg
* 524 - 528 - Kaderberoepsgerichte leerweg
* 528 - 532 - Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg (het voormalige mavo)
* 530 - 535 - Gemengde/ theoretische leerweg
* 533 - 536 - Gemengde/theoretische leerweg en havo
* 538 - 541 - havo
* 538 - 545 - havo/vwo brugklas
* 545 - 550 - vwo (atheneum / gymnasium / Tweetalig onderwijs / Tvwo)"

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cito_Eindtoets_Basisonderwijs

Maar een onderwijzer die haar kent, kan ook beoordelen of het advies een beetje bij haar past, misschien kan ze beter een niveau lager beginnen of juist een niveau hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

VMBO-kader

http://www.paxgroep8.nl/onderwijsmogelijkheden.cfm?p=groep8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VMBO kaderberoeps/theoretisch:)

En, dat is niet erg hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens het CITO zou je dan naar VMBO Kader of VMBO Theoretische Leerweg moeten.

Je juf of meester zal dit beslissen, die weet namelijk wat je vriendin allemaal kan presteren.

Ze zal niet naar Theoretische Leerweg/HAVO kunnen omdat haar score dan 529 zou moeten zijn.

Ze is automatisch toelaatbaar op VMBO Basis.

Op VMBO Theoretische leerweg is ze niet automatisch toelaatbaar. De juf heeft een gesprek met de middelbare school en je juf moet dan aan hun uitleggen dat je vriendin dit Theoretische Leerweg echt aankan.

Dan wordt ze gewoon toegelaten, als ze een redelijk rapport heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niets..of als je op een goede school zit iig heel weinig. Of het bevestigd het beeld dat ze al van haar hadden of het geeft aan dat ze een slechte dag had. Een cito toets is een moment opname geen garantie voor de toekomst. Helaas zien sommige scholen het als een bindend advies.

Toegevoegd na 5 minuten:
Met die ene zin... met slechte dag...spreek ik mezelf tegen van mn opmerking hierboven....ik bedoel daar niks mee.