Ik ben een halfuur te laat op werk gekomen, wat gebeurt er nu?

Ik ben dus een halfuur te laat gekomen op het werk en ik werk bij de albert heijn als cassiere. Alleen is het punt dat ik helemaal niet wist dat ik moest werken omdat het een rooster verandering was, maar mijn TL zei dat het wel vaker gebeurt dat mensen het niet zien. Ik weet het ook al niet meer zeker van mezelf nu. Weet iemand wat ze nu gaan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niks, zeker niet als het de eerste keer is en je normaliter altijd op tijd bent. Zo te horen heb je niet eens een berisping gehad en is bekend dat de schuld buiten jezelf lag. Kom je chronisch en structureel te laat, door je eigen toedoen, dan is het een ander verhaal, en ben je vermoedelijk snel van je baantje af. De enige manier om het te voorkomen is gewoon elke keer als je bent wezen werken op het rooster kijken wanneer je weer moet, en als daar twee of drie dagen tussen zitten, tussendoor een keertje bellen of een collega vragen of ze even voor je op het plan wil kijken. Het ongelofelijk domme gehannes met roosters, en het niet doorgeven van veranderingen is helaas een zeer bekende chronische kwaal in vrijwel ELKE supermarkt. Je kunt doen wat je doen kunt, en niet meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100