Wat is de functie van een groente afdeling medewerker in een supermarkt?

Je kan in een supermarkt in 4 verschillende delen werken, namelijk: Vers, DKW, groente en kassa

Wat moet je allemaal doen bij de groente afdeling en wat is het verschil met DKW (gewoon vakkenvullen zoals potjes, melk enz)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Op de groente-afdeling werk je met verse, bederfelijke producten. De belangrijkste taken zijn het bijvullen en onderhouden van de presentaties en het schoonhouden van de afdeling. Onderhouden betekent o.a. dat je rotte of gebroken producten uit de presentatie haalt om te voorkomen dat die andere producten besmetten en omdat dit een mooie presentatie bederft (waardoor klanten de producten niet willen kopen). Daarmee is je taak dus veel verantwoordelijker dan op de DKW, want met potjes, pakjes en zakjes kan veel minder mis gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thecis
6 jaar geleden
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar een aantal jaar geleden was het bij de AH ook gewoonte dat de groenteafdeling de vriesproducten deed.
Verder helemaal eens met het antwoord.