Heb ik als student recht op een ww- uitkering?

Volgende maand wordt mijn contract niet meer verlengd. Ik heb geen recht meer op stufi omdat ik teveel heb bijverdiend. Heb ik als (voltijd) student recht op een ww- uitkering? Ook wanneer ik voltijd stage loop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Mogelijk heb je recht op een ww uitkering als je lang genoeg aan één stuk hebt gewerkt.
Bij het "arbeidsbureau" is er ook een afdeling arbeids-reïntegratie. Die kan soms zorgen dat je een studie (met eventueel stage) kunt volgen om weer aan de slag te komen.
Mogelijk zijn dit trajecten die je kunt onderzoeken. Ga naar het "arbeidsbureau".
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Heb je daar eens een link van?
Beste MoniekZwart,

Als je voldoet aan de algemene voorwaarden kun je een WW-uitkering aanvragen.

Het is echter wel zo dat je om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering je beschikbaar moet zijn voor werk.

Je geeft aan dat je (voltijd)student bent.
Ben je (om deze reden) niet beschikbaar voor werk dan zal je niet voor een WW-uitkering in aanmerking komen.

Actuele voorwaarden voor de WW vind je op deze pagina: http://bit.ly/vcVYoP

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare