Contractbreuk bij een flexpool??

Ik moet in de flexpool nog een maand uitwerken,tot 1mrt, maar kan ergens anders al beginnen voor vast per 1 febr.
Ik moet dus mijn diensten nog maken maar wil graag naar mijn nieuwe baan. Wat gebeurt er als ik niet die flexuren maak???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Buiten de problemen die je mogelijk met je oude werkgever krijgt moet je ook even goed bedenken wat voor indruk dat maakt bij je nieuwe werkgever.

Een dergelijk onbetrouwbaar persoon (die uit eigenbelang een gesloten overeenkomst niet wil nakomen, en niet nadenkt over de gevolgen van zijn handelen), zou ik als werkgever niet in mijn personeelsbestand willen hebben.

Hiermee neem je bewust het risico dat je je proeftijd niet doorkomt.

Probeer dat soort dingen altijd netjes in onderling overleg te regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt in je overeenkomst bekijken welke opzeg/aanzegtermijn er voor de flexpool genoemd wordt. Is dit niet het geval, dus niet voor werknemer en werkgever, dan ben je in principe vrij om te gaan. Echter, eens met eerdere antwoord dat dit niet netjes is naar je huidige werkgever. Daarnaast zal een nieuwe werkgever altijd rekening houden met de opzegtermijn bij je oude werkgever. Het zou je sieren om de diensten alsnog te draaien. Wie weet heb je je oude werkgever in de toekomst nog nodig.