kan ik vanuit ww nog in vroegpensioen gaan

Ik ben bij 60 jaar en mijn werkgever heeft faissement
aangevraagt ik kom dus in de ww. (ben wel al enkele
maanden ziek) kan ik vanuit ww nog in vroegpensioen
want 1 december wilde ik met vroegpensioen gaan.
ik werkte in bouw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mensen die in de ww komen konden eerder gebruik maken van een potje geld waarmee de pensioenpremie werd doorbetaald. Daardoor konden zij toch nog gebruik maken van de vroegpensioen regelingen (fpu).

Helaas was dat potje een eenmalig bedrag en dat is inmiddels vrijwel op. Er wordt dus geen pensioenpremie meer doorbetaald. Dit jaar maakt men het potje helemaal leeg, dus er wordt nog betaald voor zover er geld is. Volgend jaar wordt er in ieder geval niets meer betaald. Dus vanuit de ww is de kans dat de fpu regeling nog geldt (zo heet het fonds met geld) erg klein.

Als je vlak bij je pensioen zit hebben de pensioenfondsen soms regelingen die de gaten die gaan ontstaan kunnen vullen. Het beste kun je nu het pensioenfonds bellen met je klantnummer (of deelnemersnummer of zo) in je hand en vervolgens advies vragen mbt je huidige situatie.

Je geeft aan dat je ziek bent, dan wordt er vaak weer wel premie doorbetaald (via UWV). Laat je gewoon door het fonds informeren, die weten echt alle details.